10 June 2011

Movie Review : KL Gangster.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Assalamualaikum, sayam ku semua!

Pertama sekali aku nak cakap, aku tak puas hati. Pelan aku untuk hari ini lari macam minggu lepas. Grr~

Nak tahu apa dia, meh baca entri ini pasal me-review filem arahan Syamsul Yusof. Iaitu KL Gangster.






Komen Shag Yahaya : KL Gangster.

Satu.
Shark tu Cina ke Melayu? Sebab bapak tiri dia King tu Melayu dan mak dia tidak dapat di kesan siapa lalu tidak tahu bangsa nya =.='

Dua.
Sebab tak jelas bangsa apa si Shark tu, aku pelik perlu ke tatu hitam kat tengkok Shark dan pergelangan tangan kanan dia? Dah lah corak tatu kat pergelangan tangan tu hampir serupa dengan tatu Chester Bennington *vokalis Linkin Park*. Bezanya hanya warna.

Tiga.
Shot pada adegan di mana Jai bertumbuk pada awalan filem tidak berapa kemas. Sebabnya, kamera seolah olah tidak tahu mana satu nak fokus. Pada kaki kah atau pada tangan kah atau pada muka si gangster. Tampak sedikit kelam kabut.

Empat.
Dialog si Padil atau Bang Long Dil kelakar habis. Yang ini aku tabik lah! Pasal dialog si Padil  ni je satu panggung gelak terbahak bahak. Yang over gelak tentulah aku! Pandai buat filem aksi yang serious tapi lawak haram. Kalah dah Kongsi :P

Lima.
Berbalik kepada komen nombor satu. Di sebabkan tidak jelas identiti si Shark ni, aku tak paham kenapa dia perlu cakap slang Cina. Dah tu, slang tak jadi kot! Macam kaku je. Malu aku!

Enam.
Hebat gila rupanya gangster kat KL ni. Sepak meja habis terbelah dua semua. Meja kayu, meja plastik, meja besi, errr, tak ada. Semua pecah dua bila kena sepak. Pergh~ Tepuk tangan!

Tujuh.
Dalam banyak banyak pengarah filem aksi ada dua je aku tabik. Salah seorang si Syamsul Yusof ni. lah. Tahniah bro! Aku rasa untung kau untuk hari pertama dah boleh cecah 3 juta ringgit Malaysia sebab tiket kat GCS Berjaya Times Square di jual dengan harga RM18. Nasib baik tadi aku bayar pakai kad pelajar. Dapat RM7. Maaflah aku dah kurang kan sikit untung kau!

Lapan.
Penutup filem tak sedap! Tapi tapi, ada mesej. Bagus lah lu bro. Ini yang kita mahu. Keke.

Sinopsis : Entri ini.
Jangkaan Bilangan Hati yang bakal Jatuh : 
Bilangan Hati yang telah Jatuh : 



Akhir kata dari aku,

Lu ayahanda ka, abang long ka semua tu sementara je. Sama ada lu kena pancung tak pun hidung lu dah tak mancung. Bertaubat lah anda semua ;)



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

12 comments:

najihah sahami said... BALAS

waa..shag dh tgk??jeles2..
:C

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@najihah sahami : Yes! hehe. Alololo. Tok sah lah jeles. Mai KL meh nanti kita tengok sama sama :P

Cik Yaya said... BALAS

bazirr je tgok..tunggu dalam astro je la..hhhaha

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@.cik yaya. : Memang! Uhuk. Nasib baik RM7 je. Tak terasa sangat. Ni yang lain bayar RM18 tu. Pergh~ Menyirap masing masing bila habis :P

Anonymous said... BALAS

review yang macam ape ntah. tak payah nak review la kalau tak mantap penerangan. hang hanye menggunakan pendapat anda. poddah delete blog la woi.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Anonymous : Haha. Yang kau tak puas hati kenapa? Ada ke aku tulis kat atas 'Ini adalah review dari hamba yang mantap dalam bidang perfileman'. Ada ada? Sial puih~

Syat0za Zai said... BALAS

gua tggu cetak rompak je der..wakaka

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Syat0za Zai : Cetak rompak tak elok der. Baik download je :D

Unknown said... BALAS

hurm blum tgk lg kl gangster.. :(

btw just call me zuan je ya Shag :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@saiazuan : Tengok lekas k Zuan sayam! hehe :D

Anonymous said... BALAS

aku x knal cik anon ke sapa,, tapi review ko mmg mcm siyal la de,,xleh blah, tutup blog le hawau

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Anonymous : Hmph~ Kejap. Aku balas komen kau kat entri aku. Terima Kasih! :D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot