25 January 2011

TDBC - Day Eight.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)




Salam petang Selasa, pembaca!

Dah lama rasanya aku tinggal kan cabaran belog 30 hari ini. Haih. Mula mula sibuk. Lepas tu, terus lupa. haha. Teruk nya aku ni. Pelupa! Tengok tengok, aku baru sampai Cabaran Belog Hari ke Tujuh. Haih. Hari ni jom tengok cabaran hari ke lapan.

What's in your make up bag ?

Boleh tak aku tukar soalan? Sebab, aku tak ada beg mekap pun. Jadi, lepas berunding dengan juri cabaran ni *diri sendiri, aku pilih tajuk : 

What's in your wallet ?
Haa. baru best! Jadi, mari kita mulakan operasi menyelongkar dompet aku.


Aktiviti : Selongkar dompet.
Bahan bahan : Kamera Digital Canon IXUS 8515 dan dompet.


1. Kad Matriks :
SMK Putrajaya 1. Muka aku di cover oleh gambar Abah zaman muda mudi ;)
Kolej Profesional MARA Beranang. Biru untuk Resident. Merah untuk Non-Resident. Muka aku di cover oleh gambar aku zaman kanak kanak bulat!
Sampul gambar aku.

2. Kad Bank :
CIMB. Baru tukar sebab nak matangkan kad. Boleh keluarkan lebih dari 200 hinggit.
Maybank. Baru buat bulan lepas sebab konon nya aku nak pergi Kelantan nanti senang Abah nak kasi duit belanja.

3. Kad kad ahli : JUSCO | Watson's | TESCO | Fitness First | Touch n Go.

4. Kad sim nombor :
Maxis. Ada dua. Satu dah buang sim kad. Satu simpan lagi, tapi tak guna dah sebab coverage tak ada kat rumah.
Celcom. Nombor tu aku tengah guna sekarang. Tak ada nombor tempek pun sebab tu sanggup tayang :P


5. Duit Syiling :
Dalam plastik tu ada 2 syiling lama. Yang besar tu, duit lama Seringgit Malaysia. Belakang dia *tiada dalam gambar, duit France.
Luar plastik ada duit 5 sen. Dengan duit 20 sen Singapura dan 20 sen Malaysia [1943]

6. Duit kertas 10 dan 1 ringgit yang lama. Serta RM1 yang dag koyak dua :P
7. Rantai nama aku. Tekalah nama aku! Yang dah tahu, tak payah sebut k! ;)
8. Sim kad nombor Maxis yang tak ada coverage tu.

9. Kad memori telefon bimbit lama aku, Nokia Sabun. Ada gambar, tapi tak boleh bawak keluar sebab tak dapat di kesan di laptop =.='


10. Benda benda comel ni aku dapat dari kawan kelas SMKPJ1 dulu. Yang kecik kecik sempena Hari Kekasih. Yang besar gabak tu, waktu parti tamat belajar.

11. Lencana sekolah rendah aku kat KL dengan sekolah agama.

12. Voucher MPH. Satu aku dapat dari seorang blogger. Aku tak ingat URL tak boleh nak back link. Satu aku dapat waktu daftar kad MPH Adeq.

13. Buku bank CIMB dengan buku derma dara aku. Haip. Darah lah!

14. Tak boleh belah, wajib ada ayat Al-Quran dalam wallet aku. Tapi still hilang duit. Yang ada tulisan tu, aku cilok dari kawan aku, Hannah Abdul Hamid. Dia tulis Chazzy Chaz, balak aku babe. Perasan!


15. Kad kad nama/bisnes yang aku kumpul dari 2 tahun lepas.
16. Slip keluaran duit dari mesin ATM. Sikit je. Sebab duit pun tak ada :P
17. Kad Pengenalan baru berusia sebulan!



Dah habis weh! Kalau nak tengok cabaran hari sebelum boleh pergi tengok senarai Cabaran Belog 30 Hari.

Serious, semua tu ada dalam dompet aku. Duit tak ada kan? Sebab, aku baru je kehilangan RM50 yang aku bajet nak guna untuk lepak dengan Kak Dilla sayam~ Tak ada rezeki nampaknya. Sobs sobs.

Korang punya, ada apa pulak?



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

19 comments:

Syat0za Zai said... BALAS

wahh.. best! ^_^ dah mcam rancangan fuuh! dah.. =)

Cik Tqah said... BALAS

hahaha.. lawak la..mcm2 ade.. dalam wallet or dlm beg tangan ni shag?

emieysandra said... BALAS

50inget? spe yg kejam tuh..

Woofer Storm said... BALAS

biar btul simpan dlm wallet ni,nak simpan ikan skali boleh tak??heheee ade2 je shag ni,tpi comel la pic time kcil tu..heheeeee layaaaaaaan^^

AinSayang said... BALAS

semua ni ada dlm wallet moy? uisshh besar nye wallet.. hehehe..

Unknown said... BALAS

kad semua aku tingggalkn dlm kete.. kebas bontot woo wallet tebal2.. haha..

Miss AZ said... BALAS

menarik juga selongkar2 wallet ni..
jumpa macam2.. hehe :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Syat0za : Ohh. Fuhh! tu lagu dasat kot?

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Cik Tqah : Dalam wallet je. Alamak. Lupa tampal gambar wallet :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@emieysandra : Toyol ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Ikan betul tak boleh lah. Tapi, kalau ikan keychain Shag okay je. Bak sini satu Achie!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ain Abia : Keke. Alaa~ Wallet yg panjang tu~ Bila susun jadi tak kembung mana pom ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Heidi Shafiq : Lelaki mmg tak macho lah bawak dompet tebal. Nanti bontot nampak macho lebih :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Amirrah Zawani : haha. Kadang2 benda yg kita tak ingat letak dalam tu pun. :P

muas said... BALAS

gambar zaman kanak2 tu SO SWEET!! rase cam nk GEGET! hihi

Unknown said... BALAS

eh budak kecik nih
akak ingt akak la manusia yg skip2 challenge nih
kamu lebeh dahsat rupenyeeeeeee
bkn ke kamu yg stat dlu? apesal bru smpai celen 7?? hadoi..haha
shaggy2...

:D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@muas: Kakaka. Montel benor time tu :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@luvYOU : Haa~ Tu lah. Shag kan ada bagi tahu Kak Dilla dah potong Shag :P

Muhammad said... BALAS

banyaknya barang..mesti duit banyak ni..he3

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot