19 December 2010

TDBC - Day Five ;)



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Salam petang, pembaca!

Hari ini agak lewat aku online. Baca novel. Kiki. Penat aku baca sampai habis, ending tak sedap. Hmph~


Hari ini, aku nak teruskan dengan cabaran belog hari ke-lima. Untuk pengetahuan semua, aku rombak semula cabaran yang di aturkan untuk semua peserta. Aku punya sebab sendiri. hehe. Suka aku lah. Bukan ada syarat dan peraturan pun nak lengkapkan cabaran belog ni.

Hari ini hari kelima. Jadi, mari kita tengok cabaran untuk hari ini :
A Photo of An Animal You'd Love To Keep As A Pet 
 Err. Err. Macam susah? Jap aku nak pikir apa aku nak bela sangat sangat. Iklan~

Lima minit kemudian.

Haa. Aku dah jumpa! Yay. Tak sangka otak aku berfungsi dengan cepat kali ini. Kiki. Ini semua pasal aku tertengok cerita ni kat wayang tak lama dulu. Tergoda aku dengan binatang tu. Nak tahu binatang apa? Jom tengok!

Awww~ Somel lah!

Binatang tu di panggil sesumpah di dunia kita. Aku tak nak bela sesumpah. Tapi, aku nak bela si Pascal ni. Dia comel. Dia boleh jadi kawan paling baik. Dia suka buat muka yang paling annoying kat dunia. Dan, kelakar! Boleh buat aku gelak tiap hari tengok dia.

Dia sungguh comel. Bukan? Tak comel? Jom layan gambar lagi~















Tak comel lagi? Lantak lah. Ini binatang yang aku suka kalau di jadikan binatang peliharaan aku. Tapi, kalau aku bela. Sudah pasti di main sampai mati oleh Chummy Lambert dengan Jerry Bruckheimer. Haiyak~

Psst. Kalau nak tengok cabaran yang aku dah buat, jom usha sini : 30 Days Blog Challenge

Selesai hari ke-lima. Bye~



bising : dah tengok rupa belog baru aku? ada okay tak? ke bertambah buruk?



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

16 comments:

Unknown said... BALAS

uuuuuu....shaggy sayanggggg
kak dila tak tgk lg :(
arituh dh hampir2 tgk mase mula2 die tayang
tp ade hal yg jadik..
tiket dh siap beli..tp mase makan kazen kak dila hilang purse...
so terbantutlah tgk sbb nk kene g balai polis cepat n nk kene g bank setel hal nih sume..:(
sedehhh:(

haaa...
pekate shaggy banje kak dila...hihi

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@luvYOU : Yeke? Alahai. Sayang! Hmph.

Haa, okay! Tunggu Shag ada duit lebih :P

Anonymous said... BALAS

hahaha yang si pencuri tuh asyik gelar die frog je. LOL. tapi Pascal nih memang sangat cute and adorable lah. gelak guling-guling tengok aksi die. :D

piya comeyL said... BALAS

hahaha.....
xboleh nye blaa~

♥ Izzah Marzuki said... BALAS

oh sesumpah.. chameleon kan?? wow.. chameleon mmg awesome, bleh tukar² skin color ikut kaler benda yg dia pijak.. coolio~

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Rossarina™ : Aah. Comel lah Flynn tu. Err, sikap dia lah. Muka tak comel =.=

Pascal tercomel. Pasal dia je cerita tu menarik :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@piya comeyL : Kiki ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@♥ Izzah Marzuki : Tak nak chameleon sebab dia tak secomel Pascal. Boleh tak? Hahaha :D

Faten Rosli said... BALAS

rupa die ada rupa mcm cicak,, i dun like it.. takut..huhu

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@misz FaTiN : Aah. Tapi, dia comel sikit je dari cicak :P

ADEEYA said... BALAS

Ew! Tersangat la comel ;p

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@ADEEYA : KAN? Hehe. Kalaulah Pascal ni wujud dalam bentuk macam ni, Shag nak beli dan bela! :D

Wan Gerrard said... BALAS

hahaha comel2..sesumpah terbaik gak

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Wan Gerrard : Haha. Kan! Nak beli lah nanti. Bila dah ada rumah sendiri :P

Mrs mistri said... BALAS

nak tgk cite ni :(

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@NUR AFIFAH NAZRI : Tgk online je lah ;)

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot