22 November 2010

Sedikit sedikit, lama lama jadi sempit lubang kubur!



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Salam petang, pembaca! Aku nak kongsi sesuatu yang dah lama aku tak puas hati.

Kes Pertama :
Kau : SPM dapat berapa?
Aku : Dapat semua. Dari 1 sampai 8. Haha. Tamakkan. [macam lah lawak sangat]
Kau : Jadi, nak apa untuk hadiah? Kau belikan.
Aku : Nak handphone sudah.
Aku : Okay! Nanti kita keluar cari.
*Sampai tawaran masuk kolej aku dapat, handphone tu tak dapat lagi pun*

Kes Kedua :
Kau : Dah masuk kolej mana? [Dah sebulan aku masuk kolej]
Aku : Kolej Professional MARA. Amik Akaun.
Kau : Haa. Nak apa sebagai hadiah?
Aku : Tak nak pape.
Kau : Kau nak belikan ni.
Aku : Nak handphone jugak!
*Aku dah habis Diploma tak dapat jugak HP!*

Kes Ketiga :
Kau : Dah Grad eh? [dapat tahu dari Abah]
Aku : Aah. Kelmarin!
Kau : Nah. Hadiah sebab dah habis belajar. [Hulur RM50]
Aku : Thanks.
Kau : Nak hadiah apa lagi? Nanti Kau belikan.
Aku : Kereta!
Kau : Lesen dah ada?
Aku : Ada kereta, adalah lesen. [Maknanya, lepas dapat kereta baru nak amik lesen]
*Terus tak cakap pape*

Kes Ke-Empat :
Kau : Kau nak amik ni. Nanti Kau ganti. [Dia ambil Marshmallow adik aku]
Aku : Tu Adeq punya. Esok dia nak bawak sekolah.
Kau : Cakap kat Adeq, nanti Kau ganti.
Aku : Hmph.
*Dah berbulan, tak berganti*



Ini bukan cerita nak menjatuhkan maruah seseorang dengan sengaja. Watak adalah palsu. Rekaan semata mata, tetapi perwatakan adalah benar. Aku tak mintak dia berjanji. Tidak pulak aku mintak dia ganti apa apa. Cuma sekarang, aku nak individu tersebut langsaikan semua hutang sebelum berkubur! Ini baru sedikit aku senaraikan.

Kalau dia baca kan best!


Bising : Kata kata dari mulut individu adalah tanggungjawab individu itu sendiri! Pandai berkata, pandai berjanji, pandailah mengotakannya.



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

0 comments:

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot