19 May 2011

Movie Review : Pirates of The Caribbean 4 [On Stranger Tides]



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Ehsan Pak Cik Google sayam.

Assalamualaikum, sayam ku semua!

Hari ini bersamaan dengan 19 Mei 2011, Khamis, aku baru lulus lesen L. Yeay. Tahniah. Haha. Dah tua bangka baru teringin nak ambil lesen. Grr~

Aku bukan nak cerita pasal lesen.

Aku nak cerita pasal komen aku terhadap cerita yang baru di tayangkan hari ini iaitu, Pirates of The Caribbean 4 : On Stranger Tides. Hanya kerana ada Johnny Depp, aku sanggup suruh kawan baik aku belikan tiket awal sehari. Itu pun dapat tempat duduk yang tak seronok.

Sudah tu, dapat pulak duduk sebelah mamat yang tak betul je otak mereka. Bising dari iklan sampai tamat filem tu kot. Kalau bising pasal filem ke apa, boleh tahan lagi. Ini tidak! Kyahowa~ Dah kena membebel dengan aku pun, buat tak paham. Adoi.

Banyak berleter pulak aku kan!

Jom potong terus ke tujuan utama aku pos entri ini ;D





Komen Puan Besar Shag Yahaya.

Satu.
Permulaan jalan cerita yang agak melucukan. Kenapa? Elok lah korang tengok sendiri. Bukan permulaan je lawak kot. Seperti sequel sebelum, filem ni kan aksi, komedi. Jadi, harus ada lawak bodoh merata rata. Kan?

Dua.
Adegan di pokok kelapa nampak sangat tidak kemas kesan edit nya haa. Nampak kartun! Dan tak logik kot. Apa yang tak logik? Korang tengok sendiri! hahaha ;D

Tiga.
Johnny Depp terbaik! haha. Untung aku ada skandal macam dia. keke. K bye!

Empat.
Di sebabkan cerita asing ni nampak lebih canggih dan best, jadi aku kekeringan idea nak komen. Kesuluruhan cerita ni menarik! Cuma, bagi aku sequel ketiga adalah yang paling menarik! Hehe.


Rating filem ni aku kasi : 

Oh ya. Sebelum aku tamatkan entri ni, aku nak tayang gambar dari salah satu scene yang aku suka gilos! Nahh~





+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

1 comments:

Aretikz said... BALAS

wah wah wah.. xsabar nak tengok.. hehe..

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot