29 October 2010

Software Review : Paint Dot Net.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Malam pembaca!


Hai hai hai. Selamat bertemu lagi. Macam jadi pengacara televisyen lah pulak aku ni. Haiyak.

Kali ni aku nak review pasal satu software lagi. Software yang ada kaitan dengan pengubahsuaian gambar. Alaaa. Macam Photoshop, Photoscape apa sume tu. Tapi, ni aku nak cerita pasal Paint.net.

Mungkin aku agak ketinggalan. Adakah aku? Hmph. Tapi, aku rasa Paint.net ni lagi senang dari Photoshop. Aku nak muat turun Photoshop pun tak lepas lepas sejak Photoshop aku yang lama dah corrupted!

Thanks to Amalyna Azman lah sebab dari tutorial dia lah aku tahu pasal Paint.net ni haa. Dapatlah aku buat watermark untuk blog aku satu! Kiki ;Pp


1. Macam mana nak download? Taip http://www.getpaint.net/download.html di ruang alamat kat atas web browser korang tu. Lepas tu tekan lah Enter. Nanti akan keluar page seperti di atas tu haa. Taraaa~

2. Turun ke bawah sikit. Nanti akan ada satu butang untuk muat turun Paint.net tu. Kelik jangan tak kelik.

Lepas tu korang tahu lah apa nak buat kan. Alaa. Macam tak biasa pulak install software ni. Malu malu pulak. Dah habis install apa semua, korang dah boleh start edit gambar pakai Paint.net yang dah korang penat penat install tu. Rupanya macam ni :


Nak tahu macam mana nak buat header transparent guna Paint.net, korang boleh pergi jengah Amalyna Azman kat SINI. Kalau nak buat watermark, errrr, korang tanya En Google lah ye. Kiki ;Pp

Sebelum menamatkan entri kali ni, aku nak tayang watermark yang baru aku siapkan tadi dengan menggunakan Paint.net. Aku guna Hagemaru jadi model blog aku yang baru ni. Hehe.




Bye!


Credits to : Amalyna Azman.



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

0 comments:

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot