01 May 2012

Majlis Akad Nikah 429.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)




Shag Yahaya sedang menaip~


Akhir nya ! Lepas bertahun tahun masing masing berdoa. Majlis ni akhirnya berlangsung jugak. Alhamdulillah. 29 April 2012 bersamaan dengan 7 Jamadil Akhir 1433 Hijrah, berlangsung nya majlis akad nikah antara Mohd Zahir bin Rosli dan Zainab binti Abdullah Zawawi.


Haa~ Bahasa baku, nama penuh aku kasi ! Wink wink~


Bangun nya aku punyalah awal. Seawal 0530. Kejut pengantin perempuan, mandi, pack barang pengantin. Jam berapa tah, gerak ke Masjid Tengku Kelana Petra SS7/13. Bersiap kat sana semua. Tunggu punya tunggu, touch up sana sini, orang panggil naik atas. Akad nikah dah nak mula~


Time ni lah pengantin lelaki dah tak reti duduk diam. Lalu bocor satu cerita, dia tak boleh tidur malam tu. Pengantin perempuan senang je tidur, nasib baik tak liat bangun macam zaman kolej dulu. Hehe. Pengantin perempuan pulak, terasa nak melabur pulak. Aku suruh simpan sampai petang. Tak guna betul pengapit ! Haha :D


Naik atas, bermula lah detik cemas. Tapi, makin lama makin tak cemas sebab tazkirah tok kadi teramat lama. 30 minit atau lebih lah~ Sampai aku yang duduk bersimpuh elok terus bersila ganas !


Jam 1030 plus plus, ikut jam handy-cam aku lah, sah lah Zainab menjadi isteri kepada Zahir lepas dua kali akad. Sepatutnya kali pertama tu dah lepas. Semua saksi mengesahkannya. Tapi, ada suara belakang suruh ulang. Semuanya sebab mikropon tak bagi kat Zahir, jadi orang belakang dop dengar.


Waktu tu, aku yang rasa nak menangis. Untuk cover, aku cakap kat Zainab - 'Akhirnya kawan aku ni kawin dah. Tahniah~' 


Okay. Jujur aku cakap, aku tak tau apa nak tulih dah. Layan gambar jela. Gambar banyak, cuma aku malas nak upload semua. Ni pun jenuh aku pilih, tak nak tayang pengantin perempuan sangat. Tapi, gambar pengantin lelaki sahaja dop ado banyak. Aiyok. Layan jela gambar bawah ni noh :D













4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

12 comments:

schaze zainn said... BALAS

jenuh cari
tapi tak jumpa
mana shag ye?
hihi

nik suhailie nik fauzi said... BALAS

uihh , terkejut lilyy , ingtkan akak yg kawen ! hehe , .

Syat0za Zai said... BALAS

Kak Shah kawin nnti kat Bt.Gjh la ye? :P

Baju pengantin laki smart wuhh..mana beli?

Azhafizah[フィザ] said... BALAS

Tahniah untuk kawan shag..semoga berbahagia sampai anak cucu..cantik baju dorang..jarang2 orang buat tema merah hitam.^__^

♕ Mr.IX ♂ said... BALAS

baju pengantin laki macam baju high school drama jepun lak...tp nice2..

Woofer Storm said... BALAS

untunglah pergi tak ajak...
#nak majuk macam ni^^

Edy Zaidi said... BALAS

tahniah dah kawen...eh..org lain ke?hehe

NOOR FATIN said... BALAS

btol2 ingt awak yg kawin. hehehe rupanya org lain. cantik baju dia ;)

Iffah Afeefah said... BALAS

tingin nak kawen kan? haha

sufiyyah zulkifli said... BALAS

i thought zainab zww is you!!
hahaha!
ok. she's ur buddy.
plz send my regards to her. :)

Myra Jay said... BALAS

Heheee, mana boleh simpan kalau dah rasa nak mebuang..
Tp biasala tu bila time gemuruh macam2 rasa ada ;)

Pupel Liyana said... BALAS

suka baju dia. simple but nice. orang sekarang suka baju sarat2 macam tuan puteri. tapi pupel tak suka. :)

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot