16 June 2011

Movie Review : Green Lantern.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)




Assalamualaikum, sayam ku semua!

Hari ini nak review filem baru mula di tayangkan pada hari ini iaitu Green Lantern.

Tapi harus di ingati. Segala komen dan pandangan aku adalah berdasarkan penilaian peribadi aku terhadap kualiti filem itu sendiri. Aku bukan pengarah atau sesiapa di dalam industri perfileman. Aku hanya manusia biasa yang suka menonton wayang dan lalu di kongsi bersama komen filem tersebut.



Komen Shag Yahaya mengenai filem Green Lantern :

Satu.
Awal awal lagi filem ni dah buat aku sakit jantung. Dah lah tengok sorang, terkejut memang kena cover sorang sorang lah jugak. Muahaha :D 

Dua.
Kalau aku puasa hari ni, kompem dah makruh. Seksi siot Ryan Reynolds. Cantik gila badan. Cemburu aku tengok~

Tiga.
Aku tak tahu siapa salah. Tapi, yang aku perasan ada satu adegan tu di potong beberapa saat. Mula mula dia cakap ini kejap lagi dah masuk topik lain. Eh, kurang sedap jadinya dah. 

Empat.
Rasa macam seronok gila bila ada cincin tu. Boleh mintak apa sahaja kot. Tapi benda benda tu semua keluar macam kartun sangat. Macam tengah main game je lagaknya. Keke :P

Lima.

Ada lagi satu adegan lawak nak mati bila Ryan Reynolds kantoi dengan awek dia yang dialah hero yang bari selamatkan awek dia sendiri. Cecece. Soalan bodoh, jawapan pun bodoh~

Enam.
Mesej filem ni adalah, azam kena ada dalam hidup ni. Kuat azam kita, semua dugaan, besar atau kecik boleh je tempuh.

Sinopsis : SINI.
Ramalan hati untuk filem ini : 
Hati untuk filem ini : 



Aku tengok sengsorang je tadi sebab patah hati dengan seseorang. Dan, mungkin akan terus menonton wayang secara solo selepas ini. Tapi, sesiapa nak sertai aku boleh jugak. Kontek aku kat FB <-- Kelik lah.




+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

6 comments:

Unknown said... BALAS

hmm.. harap shag leh trima teguran ni ek, klu leh terperincikan review tu.. simple sgt la hehe.. :)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@saiazuan : Terperinci? Alaa~ Dulu Shag dah kena tegur sebab orang tak suspen dah tengok cerita tu :P

Unknown said... BALAS

bnykkan wat reference kt tenet..gudluck :D

so far, alhamdulillah i nye review diterima +ve oleh viewer..

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@saiazuan : Oh ek? Okay okay. Nanti Shag akan cuba ikut nasihat Zuan ni. Hehe. Thanks tau sayam~

Cik Yaya said... BALAS

hehehe mmg filem omputih lagi puas tengok dari filem melayu kan.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@.cik yaya. : Kan! Berbaloi baloi~

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot