13 June 2011

Movies Preview : Green Lantern, 3 2 1 Cinta, Blitz.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Rompak dari album Pak Cik Google sayam ;)

Assalamualaikum, sayam ku semua!

Selepas dua entri yang serius, aku nak buat entri pasal hiburan pulak. Bosan lah asyik serius je. Kang boleh jadi Sirius Black. Kenal? Tak kenal tunggu jela 14 Julai nanti kat wayang keluar~

Okay. Hari ni aku nak kongsi sedikit info pasal filem baru yang bakal di tayangkan di semua panggung wayang di Malaysia pada Khamis ini yang bersamaan dengan 16 Jun 2011. Antara filem filem baru tersebut adalah :
  1. Green Lantern.
  2. 3 2 1 Cinta.
  3. Blitz.
GREEN LANTERN.




Barisan pelakon :
  • Ryan Reynolds
  • Blake Lively
  • Peter Sarsgaard dll *malas nak tulis semua*

Sinopsis filem Green Lantern :

Mengisahkan tentang seorang super-hero untuk menjaga pendamaian dunia yang di beri nama Green Lantern. Setiap orang yang memiliki cincin hijau itu akan mempunyai satu kekuatan hebat. Dan musuh mereka adalah Parallax.

Ketika sebuah kekuatan berencana untuk menghancurkan keseimbangan ini, satu-satunya yang menjadi harapan adalah anggota terbaru Green Lantern Corps yang bernama Hal Jordan. Hal adalah seorang pilot muda yang berbakat namun sedikit ceroboh dan suka pamer. Berbeda dengan kebanyakan anggota Green Lantern Corps, Hal adalah manusia pertama yang berhasil mendapatkan cincin Green Lantern.

Semua anggota Green Lantern Corps menganggap remeh Hal karena selama ini memang tak ada satu pun manusia yang sanggup mengenakan cincin Green Lantern. Yang mereka tidak tahu adalah bahwa Hal justru adalah satu-satunya anggota yang memiliki kelebihan dibanding mereka semua. Hal memiliki rasa kemanusiaan yang sangat tinggi. Mampukah Hal membuktikan bahwa ia memang pantas menjadi anggota Green Lantern Corps?


Sumber : SINI.
Ramalan hati untuk filem ini : 



3 2 1 CINTA.




Barisan pelakon :

  • Diana Amir
  • Pierre Andre
  • Farid Kamil

Sinopsis filem 3 2 1 Cinta :

Apakah akan terjadi apabila nisbah perempuan lebih tinggi berbanding lelaki? Siti Aishah ataupun Sam merupakan seorang perempuan yang berpewatakan kasar, tinggal bersama ayah dan adik tirinya selepas kematian ibu bapanya. Selepas beberapa kali bertukar universiti, Sam akhirnya memilih untuk melanjutkan pelajarannya bersama rakan baiknya Ayam. Di sana, Ayam memomokkan Sam dengan artikel tesisnya iaitu 'perempuan 37:1 lelaki, menyebabkan Sam rasa tak senang duduk dan mula mencari jalan unyuk mencari teman lelaki segera sebelum menjadi andartu. Sam secara tidak sengaja terlihat lelaki idaman remaja, Nazril dan memutuskan utk memikat beliau. Malangnya Nazril tak berminat langsung dengan Sam dan rakannya, Ayam sendiri tidak menyokong usahanya itu. Namun ianya tidak mematahkan semangat Sam. Adakah Sam, seorang perempuan kasar dapat memikat hati Nazril? Nantikan filem 3, 2, 1 Cinta di pawagam berhampiran anda.


Sumber : SINI
Rating filem ni aku kasi : 


BLITZ.



Barisan pelakon :

  • Jason Statham
  • Luke Evans

Sinopsis filem Blitz :


Blitz mengisahkan seorang pegawai polis berpangkat Sarjan bernama Tom Brant yang ditugaskan memburu pembunuh upahan yang telah membunuh ramai polis. Pembunuh itu digelar sebagai The Blitz manakala nama sebenarnya adalah Barry Weiss.
Misi Tom Bran memburu pembunuh itu dibantu oleh rakan baiknya bernama James Roberts. Berjayakah mereka menangkap atau membunuh The Blitz? Kisah filem ni sungguh ngeri, di mana pembunuh misteri tersebut berusaha membunuh anggota polis, bukannya orang lain. Kenapa polis?



Sumber : SINI
Rating filem ni aku kasi : 




Di sebabkan Khamis aku kelas sampai pukul 130 petang, terpaksa lah aku pilih dua filem dari tiga kat atas ni. Uwaaa~ Baru nak marathon 3 filem terus. Biar pengsan aku dalam tu. Kaka :P



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

5 comments:

emieysandra said... BALAS

mcm nk tgk je citer 3,2,1 cinta tu..w'pun xsuke diana amir~

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@emieysandra : Jom kita date nak? hehe :D

Bunga said... BALAS

cam nak tangok citer 321 cinta tu..hehe..

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@bunga : Kan! Jom kita date sama sama :D

Unknown said... BALAS

bliz tu mcm best je

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot