10 March 2012

5 sebab aku pilih Big Bang



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)




Shag Yahaya sedang menaip~


Kalau korang tak tau lagi, meh aku bagi tau aku gila kan Big Bang - kumpulan dari Korea. Haii~ Sapa lah yang tak kenal Big Bang kan ? Dah lama menapak dalam industri musik kat Korea tu. Aku gilakan dorang serupa macam aku gilakan band Linkin Park. Meh meh aku kasi tau korang sebab musabab aku gilakan Big Bang. Jom baca !


Satu - Gaya Penampilan.
Aku akui, dorang tak lah sejambu ahli kumpulan Super Junior. Mula mula tengok gambar dorang, aku terus jatuh hati kat Bingu TOP. Aku suka lelaki yang rahang macam dia. Macho kot ! Setiap daripada dorang, penampilan berbeza. Teayang dengan mohawk comel, Deasung dengan rambut tutup separuh muka. Tahun ni punya stail lagu chun ! TOP punya rambut dah biru sesuai sangat dengan single baru dorang - Blue. GD dengan rambut panjang dah macam Barbie Doll. LOL~


Dua - Suara.
Hat of course lah sebab utama kan. Kalau tak ada suara sedap, macam mana lah nak goda orang untuk jadi peminat dorang kan ? Aku tak tau nak cakap macam mana lah. Yang pasti aku suka suara yang kontra antara TOP, GD, Taeyang, Daesung dan VI. Aku paling suka suara TOP, haruslah. Dan, Daesung. Nak tau suara dorang macam mana, kena lah dengar lagu dorang kan.







Tiga - Tarian.
Taeyang memang terror lah nari. Orang Korea sendiri cakap k. Bukan sebab aku suka dorang, aku cakap Taeyang terror. Tak ada bias di sini. Keke. Tapi, aku lagi suka gaya Bingu TOP nari. Yeah~ Dia memang tak tau nari langsung tapi aku suka effort dia untuk gerakkan badan sikit sikit walaupun kadang kadang dia rosakkan koreografi dalam diam. Dalam Big Bang Show 2012 baru baru ni, TOP dah tunjuk sikit skil nari dia. Terbaik lah oppa :D


Empat - Rendah Diri.
Okay. Yang ni kat Malaysia pun susah aku nak tengok ada dalam diri setiap artis. Bukan aku nak agungkan Big Bang. Berdosa agungkan orang melebihi Rasulullah dan Allah. Ni sebab aku suka dorang. Dorang ingatkan aku untuk sentiasa merendah diri. Tak percaya cakap aku yang ni ? Korang boleh tengok Running Man tak pun 2 Days 1 Night tak pun Family Outing yang tetamunya adalah Big Bang.


Dah dah. Aku malas nak kasi alasan banyak banyak. Kalau ada pun, lain kali aku pos lain. Panjang panjang kan orang tekan 'X' je kat atas tu - malas nak baca belog aku. Sedih pulak aku nanti. Huhu.


Korang ? Kenapa korang suka band yang korang suka tu ? Meh kongsi sikit :D



4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

5 comments:

Haidah Hassan said... BALAS

http://www.facebook.com/questions/10150602284695913/ vote for malaysia!! nanti artis korea kemungkinan concert kat tv malaysia!! cepat lawan philipinss!! kite no 2!! cepat!! even tak minat kpop pun.. mintak jasa baik anda tolong vote untuk malaysia :')

Unknown said... BALAS

Taeyang pun hensem oh,kan diorang masuk show running man episode 84.hee dah tengok dah

Azhafizah MN said... BALAS

ouh..minat big bang ye..ape kata vote video anak buah fiza ni..wakil dari malaysia buat cover dance bad boy..'like' kalau sudi ^_^

azhafizah.com/2012/03/fantastic-baby-bad-boy.html

Izreen Lee said... BALAS

Salam
peminat BIGBANG... oh yeahhh
saya suka GD oppa......
Nak follow blog awak lah...

Izzati Amira said... BALAS

wahh , saya lagi lahh minat BIGBANG... kesemuanya saya suke. hhehe. jum tgok thread dorg sini

http://nineteencapri.blogspot.com/2013/05/big-bang-official-thread-profile.html

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot