30 March 2012

Bergembiralah selagi boleh sakit ;)



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Shag Yahaya sedang menaip~


Bergembiralah korang selagi korang boleh sakit ni. Gila kan ? Nak gembira time sakit apa jadahnya pulak. Tak ada masa. Huhu. Sedih adalah.


Puih. Patutnya, kita bersyukur dan gembira atas kesakitan tu. Sakitnya kita tanda kita sedang di uji. Tahu tak, asal kita sakit, satu dosa kecil masa lampau akan terhapus dengan sendiri nya. Dalam sakit sakit pun dapat hadiah dari-NYA youu. Sebab tu kena gembira bila sakit ! Hihi ;)


Tahu tak~


Time sakit, Allah hantar 4 orang malaikat di samping kita. Malaikat pertama di utus untuk menarik selera makan kita. Malaikat kedua mari menarik rezeki kita. Malaikat ketiga datang pulak untuk curi kecantikan wajah kita. Sebab tu kita nampak lesu. Dan, malaikat keempat mari untuk cilok satu dosa kita.


Tapi, bila satu masa yang di izinkan oleh Allah, malaikat satu, dua dan tiga akan di arahkan untuk memulangkan semula apa yang di ambil oleh mereka sebelum ni. Tapi, malaikat keempat tidak pulak di arahkan untuk memulangkan dosa kita yang telah di cilok. Itu adalah hadiah Allah untuk kita kerana bersabar ketika di jatuhi dugaan sakit. Itu tandanya, Allah sayangkan kita walau macam mana pun perangai kita. Dalam kita tak sedar.


Untung nya kita boleh sakit. Bersyukur lah kan. Tak ada imun sana sini. Tapi, jangan cari penyakit pulak. Itu mencari nahas namanya.



4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

7 comments:

Farah Hanis said... BALAS

Hai, singgah sini :)

IEQAH said... BALAS

yeahhh sakit untuk mghapuskan dosaa kan :)

shark said... BALAS

sakit yg paling sakit?
sakit gg:)

O CIKTEDDY said... BALAS

btol3.. =D

CikUna said... BALAS

haha.. betul3...

keli menari said... BALAS

yup,betul tu.
jejalan sini dah,meh kesini pulokk :) http://kelimenari.blogspot.com/

Teenager Housemaid said... BALAS

:')
suka entry ni..
bersyukurlah walau sakit, sebab rahmat Allah tu tak pernah putus kan?
nice entry..:D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot