19 April 2012

Pendapatan suri-rumah tak bersuami.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)


Choi Seung Hyung oppa :D

Shag Yahaya sedang menaip~


Suri rumah tak bersuami. Agak agak siapa ? Alaa~ Ni kes anak dara kena buat kerja rumah sebab tak ada kerja lain nak buat. Bukan bini di gantung tak bertali oleh si suami. Hesh~ Otak tau pikir bukan bukan je~


Macam mana suri rumah tak bersuami ni menjana pendapatan eh ? Meh meh aku kongsi sikit sebab aku ada pengalaman bertahun tahun dalam bidang kerja ni. HAHA.


Tips dia satu je. Rajin kan diri kemas rumah. Dari menyapu ke basuh kain baju ke melipat baju - kalau kena lipat lah. Aku sangkut kat hanger je. Pemalas. Waktu korang dok rajin buat segala kerja tu, kalau korang amat teliti dapat lah sikit rezeki.


Macam aku, selalu je jumpa duit dalam washing machine. Bila menyapu, jumpa lah bawah meja, belakang kabinet. Pergh~ Alangkah baiknya hidup aku kalau orang rumah aku ni jenis campak duit merata rata tiap hari. Kaya mak jadi housewife tak bersuami ni. Hihi. Tapi, duit tu tak pernah lebih dari RM5 tiap kali jumpa. Kalau lebih terpaksa cari tuan punya duit. Walaupun duit tu duit family aku jugak.


Selain tu, hujung bulan dapat duit dari Mama tak pun Abah. Kira gaji bulanan buat kerja lah tu. Tetiba aku geli bila baca balik ayat perenggan ni termausk ayat ni ! Skema esei SPM puih puih. Haha. Kaya aku time tu. Sekarang buat part-time. Busy study, busy blogging, busy menggatal oi~ Keke.


4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

8 comments:

Nour Adieb said... BALAS

Agagagaga,bestnya duitt masyukkk :D

Unknown said... BALAS

ahaha..lebih kurang husna..slalu menyapu jumpa 20 sen..nmpak terus mngaku duit sdiri..mama x sempat nak ckp apa2..haha..tp kalau lebih 50 sen x brani nak mngaku..

tiefazatie said... BALAS

hahaha..xleh blah ow..tp ok gak pe..hhihihi

Azee Hana said... BALAS

selau duit syiling memang bersepah2...kalu jumpa,,kumpul2 banya dah tu..hhaaha

Woofer Storm said... BALAS

duit masyuk sngt boleh ajar sy main bowling..amacam??

Azhafizah MN said... BALAS

yang bulanan tu paling best sebab dapat banyak sekaligus..hihi..yang koleksi harian tu masuk tabung ^_^

Syazana Zainn said... BALAS

hikhik, kadang2 bile kemas2 bilik mmg selalu jupe duit syiling.

kadang2 seposen, duaposen, ngn limaposen -,-

bile jumpa kutip balik campak dalam tabung..haha

♥♥PuanHarty♥♥ said... BALAS

slm tuan tanah..
story kite cam same jek..ehehehe...dulu salu jugak ms br abis skolah. dok rumah,dan jadik anak dara yg rajin cket, sapu rumah,jumpe duet syiling,kalaw dpt 50cent tu,nmpk kaye ckit walaupon berat..ehehe.. kemas2 habuk belakang tv ke, kt rak2 buku ke,mmg adelah, ade la dlm seringgit 2,tinme tu syiling seringgit yg caler meas tu..huahahaha..mmg bajet nk jadik suriumah la cmne, xkje pon dapat pon, apatah ag mmg rutin cmni, dpt duet jugak, bukan ssh pon kan. huhuhu.. Time cuci baju dlm mesin lagi best,godek2 baju cket jumpe 10henget kalaw bertuah jumpe beringgit2 kekadang jumpe gak 50henget..pastu gitau ayah,bah,jumpe duet td kat poket,kakak simpan ya.. ambik la jawab ayah.....yahooo..gembire giler..wakakaka..lucu pon ade...best kan...

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot