11 March 2012

Hutan Lipur Berkelah, Pahang #2.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)




Shag Yahaya sedang menaip~


Okay, lupa dah aku nak sambung cerita aku p Air Terjun Berkelah seminggu yang lalu. Kalau belum baca lagi episod pembukaan, boleh lah ke sini - PART 1.


Sedang masing masing di buai mimpi mandi manda kat air terjun, sahutan azam berkemundang. Tak sampai beberapa saat, kereta di goncang dari luar sambil ada teriakan - Bangun weh bangun. Solat solat !. Kyahowa~ Urat leher aku kejang kejap.


Yelah. Tidur dalam kereta menegak je duduknya. Mau tak sakit urat ? Nasib baik kejap je sakitnya. Nak mandi air terjun, semangat, haruslah kejap je sakit :Pp


Yang solat p bersolat. yang sedang bercuti dengan izin, salin pakaian hiking dan bahagikan bungkusan makanan. Nasib baik bag aku tak di sumbat dengan sumber tambahan. Dah cukup berat bag aku tu. Tracksuit dan baju masing masing selai. Air mineral 500ml ada 5 botol, DSLR, waterproof lomo, instant camera, torchlight, headlamps, sweater, sleeping bag. Itu pun ada yang mengadu aku bawak batu >.<


Kul 7 macam tu gerak dari masjid ke Hutan Lipur Berkelah. Jauh jugak dari masjid tu nak ke parking lot Berkelah. Amik masa dalam 15 minit jugak lah. Tak silap aku :D


Sampai ke parking lot, ada kes yang memang buat ktorang terkejut. Dan cuak nak tinggal kan kereta masing masing kat situ. Cuba tengok bawah :




Ada tiga kenderaan di pecahkan tingkap dan di toreh tayar. Ktorang tak pasti kerja siapa. Jadi, tanpa berlengah, ktorang punggah barang dari kereta. Dan. driver perlu hantar kereta keluar. Cari lah tempat untuk meletak kereta supaya selamat. Aku ? Aku tunggu kat situ jela. View cantik ! Jom layan gambar sekitar situ sat :






Sejam jugak lah kitorang tunggu driver driver tu sampai ke situ balik. Lepas tu . . . lepas tu . . . Yang itu kita sambung lain kali. Malas dah aku nak taip. Nak p siap kan assignment dulu nep ;)



4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

7 comments:

Azlan Strider said... BALAS

macam nie kena tunggu laa sambungan untuk tau ape jadi kat kete tu..hehehe

Regards,
-Strider-

Unknown said... BALAS

ya allah..bhayanya..
ada jgak yg mcm tu ye..

Woofer Storm said... BALAS

cool tu..lain kali ajak sy sekali tu sayam..


#hati2 shag,syok2 juga..tapi jaga dri bebaik..ada masa jom outing^^

HeNRieTTa JoSe said... BALAS

Lamer dah xbermandi manda cam gitu...huhuhu....

tiefazatie said... BALAS

isk..nape leh jd gitu tue dear?

Akue Achik said... BALAS

tak pnh mndi sungai lg wpun da 21 taun hdup..huhuhuhu..jeles2.. :(

iAmCekbolat said... BALAS

huyoooo ! syoknyeee mdy..

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot