11 February 2011

Hak aku sebagai manusia biasa.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Salam Jumaat, pembaca. Masih lagi entri auto-publish sebab aku masih di luar kawasan tanpa broadband mahupun internet dan laptop di sisi.

Hari ini, aku nak kongsi dengar korang satu puisi. Err, puisi lah kot benda ni. Alaa~ Jom lah terjah benda ni dulu :D


Tajuk : Being human, I am entitled to the following rights :
  1. I have the right to be imperfect.
  2. I have the right to make many [sometimes huge] mistakes.
  3. I have the right to learn from my mistakes and the move on with my life.
  4. I have the right to forgive myself.
  5. I have the right to feel what I feel.
  6. I have the right to laugh until it hurts and cry until it stops hurting.
  7. I have the right to live my life as I choose.
  8. I have the right to happiness.
  9. I have the right to my own beliefs.
  10. I have the right to true friends and true love.
  11. I have the right to be loved by others.
  12. I have the right to be loved by me.

Rindu korang korang! Maaf seminggu tak dapat reply korang. Mungkin petang ni aku balik. Mungkin juga tak balik lagi. Segalanya berkemungkinan ;)



Terima Kasih sebab sudi datang rumah aku ni walaupun tuan rumah tak ada. Sayang korang! Muah kanan kiri ;)




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

6 comments:

sicomot-comel said... BALAS

Shag,,...
SCC ade hak nk peluk ketat2 Shag neyh sebagai kawan..

haha
wendu shag !! =D

nulhazwany abdul malik said... BALAS

i have a right to be imperfect..
^^

Woofer Storm said... BALAS

scc pun rndu ea??rndu gak la..heheee
tak pndi omputeh2 ni,sy cuma cleaner biasa,cuma tau erti penyapu..
*tu kira puisi ea??hehee

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sicomot-comel : Shag pun ada hak untuk balas pelukan SCC ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@nulhazwany abdul malik : Yes! Tak siapa perfect pun sbnrnya :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Hahaha. Yela yelah. Rindu Achie gak!

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot