23 February 2011

Surat Cinta : Untukmu Cintaku.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)




Cantik gila rantai neh!
Tlong belikan, sesiapa. Hehe ;)

Assalamualaikum semua kesayaman aku kat sini. Hey, pendatang baru pun kesayaman aku tau. Jangan lah nak sedih ye ;)

Tajuk biar jiwang kejap. Sebab, hari ini Cikgu Shag Yahaya nak ajar kamu semua cara menulis surat cinta. Haha. Surat ni korang tak boleh belajar kat mana mana sekolah kecuali sekolah tidak berbayar, Sekolah Siber Shag Comot. Kelas kadang kadang je pulak tu.

Okay, sebelum memulakan pelajaran kita pada hari ini mari kita ulang kaji apa yang telah kita belajar sebelum ini. Kita dah belajar cara buat surat kiriman. Surat kiriman ada dua iaitu, kiriman rasmi dan kiriman tidak rasmi. Lagi kita belajar cara mengarang berita. Akhir sekali, kita ada belajar cara membuat sebuah memorandum.

Mari mulakan pelajaran hari ini, cara mengarang surat cinta.


Sayam,

Saya nak beritahu sesuatu yang amat penting. Hari ini, hari Rabu. Entah kenapa saya rasa hari ini hari yang baik untuk saya membongkarkan perbuatan jahat saya selama ini terhadap kamu, sayam. Harap kamu dapat bersabar dan terus mencintai saya, sayam.

Sambil tulis saya asyik terbayangkan ayam sebab asyik tulis sayam.

Ingat lagi waktu saya buat belog kedua menggunakan alamat baru, muka baru dan warna tema baru. Kamu cakap belog saya cantik. Terima kasih, sayam. Sejak itu, kamu sering kasi tunjuk ajar ku sifu macam mana nak mencantikkan lagi belog saya. Hehe. Siok nya saat itu.

Namun, tak lama kemudian saya telah terjatuh hati pada insan lain. Biar saya cakap namanya, Hayat jelah. Dia cakap, dia ada nampak saya bersama kamu. Dan dia berminat sama saya. Saya pun tergoda sama dia jugak. Dengan kelembutan yang Hayat ada.

Pergh~ Siapa tak cair sayam!

Lepas beberapa detik pertemuan, baru saya tahu, itu adalah adik kandung mu sendiri, sayam. Aku tersalah langkah pulak bila bercinta dengan Hayat, adik mu sayam. Lalu, aku cuba bawa diri. Jauh dari mu, sayam.

Kala aku bawa diri, sekali lagi aku di sapa oleh jejaka kacak berdiri di samping kereta merah berkilau. Oh, kelisa sahaja. Saya ingat kan kereta Mini Cooper. Tak apalah, janji berkereta.

'Nak ke mana ni, awak?'

Aww~ Lembutnya bicara. Terus saya cakap nak balik rumah dia jadi bini. Haha. Gila kan saya? Saya tahu. Sebab tu kamu pun suka saya. Sebab sayam pun gila! Kakakakaka. Eh, nama jejaka berkereta Kelisa merah tu ialah Achilles. Macam nama pahlawan Rome kan.

Eh kejap. Rome ke sayam?

Tapi, biasalah bila nafsu makin berleluasa. Tamak bertambah tamak. Tak cukup dengan Kelisa. Saya terus cari mangsa lain untuk duduk sebaris dengan sayam, Hayat dan Achilles. Saya bermain kayu keberapa tidak ingat dengan jejaka hijau, Bell. Sambil tu, berpacaran juga dengan Nell. Nasib baik saya tak pernah tersasul nama mereka. Bertuah kan saya. Haha.

Tak cukup, sayam, HayatAchillesBellNell. Saya tambah lagi. Mari saya kasi senarai nama :
  1. Ken - Si cantik yang seksi tapi tak seksi pun.
  2. Jang Hyuk - Si Mat Bunga.
  3. Bat - Bermulut muncung seksi ala ala bini Brad Pitt [ni gara gara saya lupa nama]
  4. Antartik - Suka mengensot macam Suster Ngensot.
  5. Thik - Muda gila dari saya umurnya tapi macam matang.
  6. Meer - Bermata ungu macam warna belog saya.
  7. Depp - Muka ala ala Johnny Depp sebab ti panggil Depp je.
  8. Wanje - Selalu meng-ia-kan apa sahaja yang saya cakap.
Paling best saya pernah berpacaran dengan tunangan orang, Dean. Ada tu pulak perangai macam budak budak dan orang panggil dia Domo je. Paling suka bila ada pacar yang sudi main teng teng dengan saya. Namanya Art. Bukan seni ye, tapi Art. Lepas tu ada pacar untuk ajar saya main Flash. Sesuai lah dengan namanya Flash.

Semua nama pacar saya kelakar kan, sayam?

Akhir sekali, pacar yang sama comot macam saya. Comolot. Haip. Jangan pikir saya mintak cium mulut dengan kamu pulak. Nama dia memang Comolot okay!

Itu je kot nama nama madu kamu, sayam. Saya bagi tahu ni semua sebab, saya nak mintak kebenaran kamu untuk terus memadukan kamu. Kamu marah ke sayam? Kalau tak marah sila balas surat ini ya. Nanti kita buat surat perjanjian pulak ;) Kalau marah nanti kena jual!

Yang sayam kamu sentiasa,
Saya!




Amacam. Ada okay tak surat cinta aku? Surat ni tak ada kaitan dengan cerita sebenar. Saja nak tampal nama nama yang selalu beri sumbangan terhadap aku dan belog aku. Kelik lah satu satu watak kat atas. Nama atas tu semua tipu je. Nak tahu siapa mereka terpaksalah korang kelik nama mereka.


Surat cinta ini tanda terima kasih buat mereka yang komen entri berjadual aku yang berlangsung selama seminggu hari tu.




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

42 comments:

Cik Liyana said... BALAS

heeeeyy dah lama rsanya tk dtg rumahh kan..hahhahhaa masing2 bz tak sempat nk muah2 ngan shaq dah...mcmane blaja okey tak??

Miss Yaty said... BALAS

hahaha,,,aduh! yaty jadi jejaka hensem bernama hayat ekk??hihii;p

shag nakal!!

luv u dear >____<

p/s: hope sayam shag tak marah kita bermadu ;P

Woofer Storm said... BALAS

siapa achilles?brani benar curang ngan sy ye dear?takpe,siap comolot lagi tu..ermmmm
jahaattttt^^

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Cik Liyana : Tahu tak apa sayam! Haih. Lindu sakan neh ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Miss Yaty : Dekat sama dengan nama benar Yaty kan sayam? keke. Haip. Shag tak ada sayam yg 'sayam' tu. Jadi, tak ada siapa nak marah pom. keke :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Haip. Achilles tu kan lu. Haiya, sayam neh. Kuat jeles bebenor!

:P

Cik SCC said... BALAS

hahahaha..
comolot???

Shag sayam bayam ayam!! hahahaha
peluk dia ketat2!

lawak2..
boleh lah SCC wat surat cinta camni kat pakwe..haha

emieysandra said... BALAS

haha..kelakar la,
sayam shag, cpt marah die..trus trg gtau nme madu-madu..berkenan kat Hayat tu, tlg tackle kan

hai Miss Yaty!)

;)

kindergartenlibrary said... BALAS

Haha ..shag ! entri sempoi la .

Ateynmohd said... BALAS

wahhhh. shag ajar cara nak tulis surat cinta lah . cara nak tulis blog cinta ade tak ? hahhaha ~

najihah sahami said... BALAS

shag!!hak2. poyo btol entry ni eh. adeh...line slow. xdapat nk klik semua tu. hehe

Woofer Storm said... BALAS

sja je tu,..tak nak pggil achilles, abg achie suda..hahaaaa

dtg seblum nak tdo syam,ngtuk sngt2 ni..tapi wjib jenguk bini kat blog ni..heheee

ardinihumaira said... BALAS

cakkk! shaq dni datang... dni kan.. lemau bab blogwalking minggu ni. hehe...;p

wahida said... BALAS

hahaha...klaka la surat cintan ni...

dah lama x main tengteng...

apdm said... BALAS

salam

baca sambil tergelak-gelak ni,,kreatip...

Cik SCC said... BALAS

hahahhaa...shag cygg,,nak tanye..
shag ade pape ke ngn achie?????????hohoho..
jwb3!!


shag cygg kena tag !
http://sicomot-comel.blogspot.com/2011/02/my-1st-giveaway-by-shida-dan-esya.html

Cik SCC said... BALAS

kena tag agi kat bloglist plak

http://sicomot-comel.blogspot.com/2011/02/jom-join-bloglist-pak-cek-biola.html

Muhammad said... BALAS

huhu..hayat...hayati..ohhhh...
jdi nya..miss yaty..he3

CIK TOM said... BALAS

lucu la surat ni..upenye utk sis cik tom, yaty...hahahha.....

sayam..sorry cik tom xdtg komen sini...busy..wakil kat hayat...hihi

psl masalh code yg title utk sidebar bila edit jd asal balik tue cik tom pun xpasti kenapa yunk...sbb prob tue sama dgn comolot@scc n setakat ni xde solution lg...

nanti kl ada info br cik tom bgth ek...tahniah smbg study n good luck yunk ^_^

Woofer Storm said... BALAS

maaf,smlm tak sht plus tak larat naj datag..frst time tau buat mcm tu,heheee
*len mcm je bunyi solan scc ni,hheeee dia jeles ke tu sayam??hahaaa cool ye^^

Woofer Storm said... BALAS

comolot skot kat sni..hhaaaaa
daaaa,nak siap keja dlu sayam^^

Woofer Storm said... BALAS

adui,dia kat ne??bz ea??padan muka..hahaaa
gurau,jgn lupa buat keja uma ni..ngeee

http://www.wooferstorm.com/2011/02/blog-putih.html

Woofer Storm said... BALAS

sombong bongkak nmpknya dia ni.ermmmm tak nak kawan laaaa.heheee

nyte^^

Woofer Storm said... BALAS

watt??cik tom adik cik hayat??biar betul ni??ngeee sayam boleh jwp solan penting ni kat komen entry terbaru sy??hahaa

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sicomot-comel : Pergh. panjang gila. Shag sayam bayam ayam! Semua kegemaran Shag! Keke :P

Kan! Buat kat pakwe ke, husband ke. Kat parent pun boleh. Kot kot malu nak mintak restu nak kahwin ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@emieysandra : Kalau wujud lah sayam benar tu kan? hehe :P

Amboi. Mana boleh culik Hayat dr Shag. Babab kang!

;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@nelly : Sempoi mempoi is Shag ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ateynmohd : Ambil je contoh surat cinta tu lepas tu adopt dalam belog :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@najihah sahami : Poyo and me adalah kawan baik ;D Aloh. Lajukanlah internet tu ;P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Sayam. Kan dah cakap tu nama watak je. Haip. Kalau bagi nama betul tak suspen lah ;D

Amboi. Sayam beno kat bini baru dia neh :)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@ardinihumaira : Amboi. Main cakk cakk pulak ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@wahida : Tulah kan! Tadi kawan U ada ajak main tengteng. Adoi.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sissyira : Terima kasih sayam! Sila gelak smp esok k! ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sicomot-comel : Alamak. Kan dah kena tembak soalan cedukemasperak neh. Hmph. Sila tanya Achie. Cehh. Main tarik tali :P

Nt Shag join ye sayam!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sicomot-comel : Rajin nya budak SCC neh. Shag nak kena letak jawatan neh ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Matika : Yeah! penat pikir nama apa nak bagi. Last sekali teringat ada nama jejaka Hayat :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@CIK TOM : Keke. Adik Cik Tom tu salah sorang pengunjung setia waktu Shag hilang aritu :P

Oookeh! tak apa. Nt Shag cuba main pusing pusing macam mana ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Tak sehat dan penat smp banyak sgt tupo ye sayam? Jadi, di maafkan dengan percuma di sini ;)

Kan kan. Dia jeles sebab kita bersayam sana sini :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Muah kiri kanan. Lagi nak mana? Haha. Belog ni dah kotor! Yuks :P

Bye bye sayam!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Alaa sayam. Dah lah sekolah kasi kerja. Balik rumah dapat kerja lagi? Uhuk.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Ape ni! Argh. tak nak kawan dah. Bye :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Alaa~ Lupa nak komen pasal ni! Jap ;D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot