04 February 2011

Tag dari si sayam :P



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Header si sayam :P


Salam petang Jumaat, pembaca!

Aku baru balik dari sesi bertemu wartawan. Aku ingat ramai yang datang nak temuramah mesra aku. Rupanya sorang je. Encik Achie namanya. Ni aku sempat rakam sikit perbualan mesra kami. Hehe.

Jom layan. Zass~


Achie : Assalamualaikum Puan Besar Shag Yahaya. Pergh. Semput saya sebut nama Puan Besar Shag Yahaya. Boleh pengsan! Saya Achie, wartawan dari Woofer Storm. Macam saya sorang je wartawan hari ni kan?
Shag : Waalaikumsalam Achie. Haip. Panggil gua Shag je kot. Sebab tak ada wartawan lain. Tak payah lah formal sangat. Malu Shag.

Achie : Baik lah Shag! Di sebabkan sesi bersama wartawan ni macam tak jadi je. Kita main soal jawab tanpa berpikir panjang. Ala ala permainan budak budak. Bolehkan?
Shag : Boleh je. Jom tanya lekas! Jap jap. Saya nak rakam.

Achie : Haa~ Rakan jangan tak rakam. Soalan pertama dari saya. Kenapa Shag pilih nama belog Shag Comot eh?
Shag : Shag pilih nama Shag Comot sebab nak ikut dengan URL belog Shag tu. Senang orang nak cam itu adalah belog Shag. Dulu pakai, Nothing is true everything is permitted. Nama belog English tapi pengisian Melayu macam tak kena kan. Btw, Im sound very silly when I speak in English LOL.?

Achie : Ohhh. Macam tu. Jadi, agak agak Shag, belog Shag masuk dalam kategori mana?
Shag : Hmph. Payah neh. Mungkin dalam kategori Blogger Pokok Krismas Terbaik kot? Semua benda nak campak dalam belog ni. Ada pasal diri sendiri. Ada pasal artis. Macam macam lagi lah. Kalau campur dan kemaskan dah cantik macam pokok krismas.

Achie : Apa warna kesukaan Shag?
Shag : Err, warna kegemaran paling di gemar adalah KUNING! Muktamad. Next.

Achie : Kenangan terindah zaman kanak kanak anda?
Shag : Zaman sekolah tadika! Pagi pagi pergi sekolah, Ayah Haji hantar. Balik, Abang Dan ambil. Petang lepak main dengan kawan kawan kat hutan belakang kawasan rumah tu. Psst. Ayah Haji adalah kawan Abah dan Abang Dan adalah anak Ayah Haji yang kacak! Lepas tu tak payah pikir benda lain selain main main dan main! Makan pun Mama suapkan lagi. Kalau tak Mama suap ada arwah Mak Tok tak pun Mak Teh, isteri Ayah Haji.

Achie : Lagu kesukaan sepanjang zaman. Mintak link YouTube sekali!
Shag : Meh kelik sini kalau nak tahu. Keke. Aci tak?

Achie : Lagu terakhir Shag dengar?
Shag : Terjah lah sini. Alang alang mintak link baik tak kasi tau tajuk :P

Achie : Makin laju soalan kita ya. Lagu kegemaran ketika bersenam atau bertugas.
Shag : Lagu dangdut yang ini. Nak tahu kelik lah. Haha.

Achie : Lagu untuk tidur.
Shag : Twinkle Twinkle Little Star.

Achie : Pergh~ Semua English ya. Terus. Orang terakhir yang Shag SMS.
Shag : Kak Dilla sayam. Sebab dapat tahu dia dapat posting kat SKPJ 11(2) dan duduk dekat dengan rumah Shag. SMS nak ucap tahniah.

Achie : Percutian menarik yang pernah Shag alami.
Shag : Percutian menarik tak ada kot. Yang ada ekpedisi bersama krew KTMB pergi Gua Tempurung waktu Shag berumur 11 tahun. Kena daki curam curam dalam gua tu lepas tu kena berenang atas batu batu tajam. Seluar terkoyak kat lutut kot! Malam pulak berkemah kat Sg tak ingat nama. Shag dengan Along kena tangkap udang. Tapi, Along jela yang tangkap. Shag main air. Hahah.

Achie : Makanan dan minuman kegemaran.
Shag : Nasi goreng biasa tambah telur mata kuning tak masak dengan jus tembikai.

Achie : Quote kegemaran.
Shag : I miss the times that we need to share. But, I want you to know I still care!

Achie : Foto inspirasi.
Shag : Haa. Nasib baik Shag bawak sekali dalam beg. Ni haa~


Achie : Nak tangkap gambar Shag senyum. Nak simpan. Bukti untuk bos kononnya Shag seronok di tanya soalan semua neh.
Shag : Okah. Everything for you, Achie. SMILE~



Achie : Dengan itu, tamatlah sesi kita ni. Bye Shag. Lain kali kita date lagi ya. Wink wink~
Shag : Yay! Boleh pergi makan. Bye Achie~ *tak sempat sempat dah hilang*








Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

14 comments:

Ateynmohd said... BALAS

hehhe :) kreatif ! suke2.. :)

ardinihumaira said... BALAS

nakal ye shaq ni.. hehe

emieysandra said... BALAS

hahaha..comelnyer gmbr last tu, kasut len2..
klaka la shag ni ;)

Woofer Storm said... BALAS

thank dear^^.. memang kreatif ni,tak disangka2 pulak kan??heheee nak lagi boleh??hahaaa

Woofer Storm said... BALAS

comel je gmbar last tu..hheheeee tapi kasut tu tak tahan la,hehee

CIK TOM said... BALAS

kreatif la shag..jwb tag buat dialog..cik tom baca lg seronok dr jwb tag biasa2...

erk dating dgn achie??br cik tom ingt nak ngorat achie..heheheh

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ateynmohd : Hehe. Terima Kasih Ateyn sayam ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@ardinihumaira : Nakal tak pe kan Dni ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@emieysandra : Time tu tgh try safety boot :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : =.=' Malu I bila u cakap 'dear'! Haha :D

Boleh boleh ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Tahan tahan. Nt Shag nak beli gak boot macam tu! Macho gila kot bila pakai :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@CIK TOM : Argh~ Ada persaingan sengit neh. keke. Tak ada lah. Itu hanyalah dialog kosong melainkan soalan2 nya ;D

Woofer Storm said... BALAS

hahhaaa slh meh ckp dear tu??hehee tak slhkan,kalau ada yg marah.maaf tau,hheheee

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Haha. Tak ada marah lah cuma malu :P

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot