07 February 2011

Hlovate, aku minat kau !



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Salam petang Isnin, pembaca! Ini adalah entri auto-publish yang pertama dalam minggu kehilangan aku ni. Khas untuk tatapan pembaca setia belog ini ;)

Hari ini aku nak kongsi salah sorang penulis novel yang aku baru mula minat. Dia ni adalah salah seorang blogger macam aku. Cuma dia guna domain blogdrive. Jom tengok novel dia yang aku pernah baca.

Addin + Benz Aliff

Kenal Hlovate? Aku tak kenal tapi, aku suka gaya penulisan beliau dalam novel aA + bB. Novel pertama tulisan beliau. Terus aku jatuh cinta dengan Hlovate. Keke. Kalau dia perempuan, aku bukan Gay. Aku hanya cintakan gaya penulisan beliau. Kalau dia lelaki, aku rasa tak ada peluang je? Hahaha ;D

aA+bB. Aku dah baca berapa kali tah. Best kot! Korang belilah. Ke korang dah baca lama dah, aku je yang ketinggalan. Ommo. Malu lah macam tu. Tapi, kalau korang tak baca lagi belilah cepat dan baca tau! Manis sangat. Dan kelakar!


Hang Li Jo + Along Serbia

5 Tahun 5 Bulan buku kedua Hlovate yang aku baca. Tetiba aku rasa macam nak jadi orang gaji jugak kat rumah orang kaya. Lepas tu jumpa mamat Serbia. Lepas tu, jatuh cinta. Lepas tu, hahahaha. Banyak nye nak lepas tu. Korang nak baca ke lepas tu semua? Pasti tak. Kan? Aku kenal korang lah~

Ni lagi satu cerita kelakar nak mati. Ada pulak kesultanan Melayu Melaka. Hang Li Jo. Okeh. Aku pulak Hang Li Shag. Pergh~ Macho pulak nama aku macam ni. Nak tukar nama lah pulak. Boleh?


Ed'Sassin of Wrath + AO Of Bronx


Versus cerita pasal gelora yang berkocak dalam diri. Dari orang jalanan transform kepada Optimus Prime. Haha. Kelakar lah kau Shag. Eh, itu yang ada tertulis dalam novel ni. Tulah, tak baca sapa suruh. Hehe.

Tetiba aku terasa macam nak main skateboard. Beli deck. Eceh. Dah tahu kau kan deck tu apa. Kiki. Ni semua pengetahuan dari novel neh. Jangan baca je tapi pengetahuan tak tambah tau! Penat je baca macam tu.




Trisy + Jade


Antara cerita paling best dan berkesan kat diri aku! Haha. Baca lah weh! Aku rasa macam nak je kasut Bumble Bee tu. Argh~ Hlovate, kenapa lah kau suka pengaruh aku macam macam. Mula-mula aku teringin nak pergi Holland sebab nak tengok tulip! Lepas tu, terpengaruh pulak nak pergi Aberdeen. Haha. Kali ni pulak, nak kasut bumble bee tu!

Cuma sedikit tak puas hati sebab, detik gembira hero dan heroin sebagai suami isteri atau kapel tak panjang. Uhuk. Keke. Dalam novel ni jugak ada banyak ilmu pasal agama kot. Lepas tu boleh improve aku punya English. Celik sikit aku :P


Banyak quotes best jugak. Hlovate, nak sign boleh? Kau dah jadi aku punya idola lah pulak. Kekeke. Kalau korang malas nak beli novel dia, boleh je baca online. Hlovate.blogdrive.com.


Psst. Jumpa korang hujung minggu ni, InsyaAllah ;)


Terima Kasih sebab sudi datang rumah aku ni walaupun tuan rumah tak ada. Sayang korang! Muah kanan kiri ;)




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

20 comments:

ardinihumaira said... BALAS

dni minat gak! cite dia tade yang tak beshhh :D

Eyka said... BALAS

eyka xminat bace novel..sebab eyka suke tertido bce karngan pnjng2~ hehe:)

adibah said... BALAS

hoho..hlovate mmg best..sume sy dh bce,,tpp 5 tahun 5 bulan je blom lg..pinjam bley??hehe

Rara Farah said... BALAS

best ke novel dye ek??suke novel2 nie

Woofer Storm said... BALAS

slm..belum baca lagi,ada nmpk buku ni tapi tak beli pun..coz layan alaf 21 ,heheee

cian dia takde nak update,takecare dear^^

Woofer Storm said... BALAS

so dlm sehari skali je la entry auto publish ni..tapi nak komen banyak2 boleh kan??hahaaa

jumpa kat unikl mggu dpn..ngeeee

Muhammad said... BALAS

shag..mamat minat blog shag....hehe

Aretikz said... BALAS

Hloate.. Keen pernh cadangkan novel dia.. hehe..

Woofer Storm said... BALAS

sha,dtg nak pinjam novel boleh??heehhee

Miss Yaty said... BALAS

aih! shag ni buat yaty tertarik nak baca buku ni. hope kat kedai buku ganu ni de lah buku tu.

:)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@ardinihumaira : Kan Dni kan. Shag tgh cari Ked's Story tu je haa. Apa tah tajuk novel dia :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Eyka: Pergh. Rugi kot Eyka. Sebab sangat best baca novel :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@adibah : Kata semua dah baca. Haha :D Meh meh datang rumah Shag ambil ye? ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Rara Farah : Best sayam! ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Alaf21 maca dah tak best sangat. Cerita semua macam nak dekat sama each novel dia :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Konon jela nak jumpa. Pirah!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Matika : Haip. Ada apa apa ke ni Mamat? *angkat kening double jerk* ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Aretikz : Wahh~ Patut di beli dan baca Atik! Ni nak giime five dgn Keen.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Its Shag lah sayam. I tak suka nama yg tampak ayu :P

Boleh je. Meh Putra meh.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Miss Yaty : InsyaAllah ada sayam! ;D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot