26 February 2011

Segmen Bloglist Jom Kejar Tok Esah



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Assalamualaikum.

Dah baca tajuk entri? Dah? Bagus! Jadi, tak perlu aku berleter lebih pasal tajuk je. Jimat tenaga aku jap. Hehe :P

Dengan lafaz Bismillah, aku nak sertai segmen Tok Esah sayam neh. Dah lama tak nampak dia mai sini. Jadi, aku nak masuk segmen ni biar dia ingat belog ni. Keke.

Untuk menjayakan misi aku ni, aku nak komen sikit pasal belog Tok Esah sayam. Sebelum tu, nak kena tukar nama panggilan dari 'aku' kepada 'Shag' dan 'Tok Esah' kepada 'sayam' supaya nampak lebih mesra alam. hihihi.

Satu : Header.
Tukar lah header sayam. Sebab, header yang sekarang ni agak kabur lah nama belog sayam tu. Mungkin warna font dan bayang pada font yang di gunakan tidak sesuai.

Dua : Widgets.
Tak perlulah widgets banyak sangat. Sebab, agak menyemak mata memandang. Shag nak cari benda yang penting pun agak payah sebab adanya widget tidak penting ini antara mereka. Mungkin sayam boleh buang widgets ini :


Dan juga Live Traffic Feed widget.

Tiga : Susunan Belog.
Sayam susun lah widgets kat tepi tu dari yang penting ke kurang penting. Contohnya, mula dengan kotak Pengikut. Sebab iklan Nuff sayam dah statik kan, kan. Lepas tu ikut dengan Kotak Jerit, Senarai Entri Panas, Pencapaian Belog [Blog Achieve] dan bloglist. Barulah widget yang lain yang terasa penting.

Empat : Lain lain hal.
Ni Shag masih layak ke masuk sayam? Haha. Sebab Shag perasan sayam dah tutup pun segmen neh tapi Shag gatal nak masuk jugak lagi! Haha ;D


Psst. Dah kenal dengan Tok Esah? Kalau belum, pergilah ke rumah beliau :

Psst lagi. Jangan terasa ye Tok Esah. Shag kasi nasihat ni dengan harapan ada orang akan tegur Shag serupa macam Shag tegur Tok ;)



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

10 comments:

Firdaus Kasim said... BALAS

wah2.. bestnya dpt preview dari blogger terhebat mcm shaz nie.. hehe

Woofer Storm said... BALAS

shag kan my sayam..hahahaaa sombong ya ka situ..ngeeee

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Firdaus Kasim : Ya Allah. Shag tak hebat lah bro. Belog Shag pun byk je kurang ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Ni kenapa tetiba neh? Ooo rindu Shag lebat lebat ye? Kekeke ;D

Woofer Storm said... BALAS

malas nak rndu orang sombong2 ni..comolot dah bising dah tu...heheee

Tok Esah said... BALAS

hai shag!!!
huish, sowi ye sayam!!!
sibuk sikit... bru sudah exam dan ni baru balik ganu!!!
baru sampai pg tadi!!! hahahaks

bukan tak ingat lah, selalu je masuk tp tak tinggal komen!! ahhaha
shag ooo shag!!! hahahks

hurm, terima kasih kerna sudi join wlopon dah tutup, takpe, tok masukkan jugak yer,,..

terima kasih juga bagi cadangan bernas, header tu actually sementara jer, header baru lam proses, hahaks

TQ shag!!! sayam kamu.. ahhask

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Ceit. Tak rindu tak apa. Shag ramai lagi sayam. Kekeke :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Tok Esah : Pergh~ Gilalah Tok neh. Ooo. Minggu depan cuti eh sayam? Best lah. Shag tak cuti sebab masuk lambat aritu kan. Cuti semua kena burn. Uhuk ;'(

Yay! Terima Kasih sayam. Dok perap dalam BM je smp lupa. Keke.

Sayam Tok jugep!

Woofer Storm said... BALAS

ramai lagi sayam ea??takpe,nak balik uma bapa dulu..malam ni tak balik uma,so tak payah masak lebih..ermmmm

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Haha. Bagus. Sebab Shag makan kat luar. Hahahahaha ;D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot