31 January 2012

6 keuntungan sebagai Perempuan !



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)


Belated Birthday Surprise for my very best friend on last Saturday.
Buttercream cair teruk sebab panas duduk dalam kereta >.<
Cuppies : LINK.


Shag Yahaya sedang menaip~


Lai lai~ Aku nak kongsi betapa bertuah nya menjadi kaum Hawa ni.



Satu.
Kami bekerja dengan Allah - jadi 'Kilang Manusia'. Tiap tiap bulan dapat cuti bergaji penuh beb. Antara 7 - 15 hari sebulan, kami tak wajib bersolat tapi Allah anggap waktu itu solat terbaik dari kami.



Dua.
Kami dapat cuti bersalin - 60 hari bersamaan dengan dua bulan bhai ! Cuti ni kira hadiah daripada Allah sebab bekerja untuk Allah - 'Kilang Manusia'.



Tiga.
Untuk ibu mengandung, sepanjang kehamilan, Allah sentiasa mengampunkan dosa mereka. Bila bayi mereka lahir, maka habislah segala dosa mereka. Ini namanya nikmat daripada Allah untuk kaum Hawa. Jadi, apahal lu mau takut beranak ? Banyak ganjaran beb ;) Lagi besar ganjaran kalau mereka meninggal sewaktu bersalin - Mati Shahid dan di izinkan oleh Allah untuk terus masuk syurga.



Empat.
Bagi kaum isteri pulak. semua kebaikan suami, si isteri dapat pahala. Tapi, dosa suami, isteri tak payah susah susah nak tanggung sekali. Tak boleh pakai pepatah 'Berat sama di pikul, ringan sama di jinjing'. Siapa berat siapa ringan agak agak ?



Lima.
Wanita solehah akan terperanjat di akhirat sebab ada ganjaran extra menanti - berkait dengan #4. Mereka akan memberi sedikit pahala yang di dapati kepada suami mereka yang terhegeh di Titian Sirat sebab nak sama sama masuk syurga. Alaa~ Kat dunia ni pun Hawa banyak je tolong Adam, tak kan akhirat tak boleh, kan ? Tapi, kalau bini tu bini derhaka, tak adalah pahala extra, maka tak dapatlah nak tolong si suami kalau sangkut kat Titian Sirat tu~

Enam.
Last sekali, dosa si isteri ni suami tanggung. Bukan takat isteri je, anak anak pun sama ! Tapi, aku nasihatkan kaum Hawa supaya paham syariat Allah. Kalau tak nanti tak pepasal di cop umat derhaka pulak oleh Allah. Dan kaum Adam, kenalah paham jugak hati naluri Hawa ni untuk tidak menjadi derhaka dengan-Nya.


sumber : SINI.


Untunglah jadi perempuan ni~ Banyak pahala boleh kutip kalau betul betul ikut syariat dan suruhan Allah. Period, pahala solat berjalan. Kahwin, dapat pahala. Pahala extra kalau suami buat kebaikan. Bersalin, dosa terhapus sedikit demi sedikit. Beranak, habis semua dosa. Meninggal waktu bersalin, di janjikan  syurga.


Janganlah dah bersalin, p bunuh pulak bayi tu. Elok elok dapat pahala, semua cancel di gantikan dengan dosa yang tebal. Grr~



Janganlah pulak, ramai yang nak bertukar jantina. Haigo~ Kaum Adam pun senang dapat pahala. Nanti aku cari dah aku senaraikan ye ? Alolo bucuk bucuk sayam~ Tok sah merajuk. Buruk bebenor Adam merajuk. Hihi.



p/s : tetiba rasa nak kahwin lepas tu dapat anak ;)




4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

6 comments:

diana said... BALAS

seronok jadi wanita...:)

aima mazlan said... BALAS

alhamdulillah..dilahrikan sbg perempuan :)

♥ Izzah Marzuki said... BALAS

haaaa melting dengan teruk juga ye moy.. huhu.. nape takde aircond ye? ala ciannn..

najihah sahami said... BALAS

hahaha..pi minang wooferstorm..oopsss! mati kalau achie baca. hahha

pena rozie said... BALAS

memang untung jd perempuan

Anonymous said... BALAS

That is why, I considered the [url=http://lfcream.com]lifecell cream[/url] form of dark circles, loose of skin as well as crows toes along with the normal lines and wrinkles lifecell Vijay Raisinghani is really a Natural Healthcare Professional and http://lfcream.com on your teenager:

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot