10 January 2012

Apa itu TELLER ?



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Aku ada satu cerita ni. Berkaitan dengan teller. Tak tahu nak kategorikan cerita ni dalam lawak atau pun tak. Takut, bila aku kategorikan bawah lawak, ada orang cakap benda ni tak lawak. Susah pulak aku. Apa pun aku nak cerita ni di jadikan tauladan lah ye.


Lokasi drama : TESCO Puchong.
Pelakon : Mama, aku dan pekerja Baskin Robbin.


Mama : Mana tah teller kat sini ?
Aku : Mana nak tau. Bukan **** kerja kat sini pun. *nama panggilan terpaksa di rahsiakan*
Mama : Tak ada sign board pun.
Aku : Tanyalah sesapa yang kerja sini. Tak kan dorang tak tau kot.

Berjalan ke arah Baskin Robbin sebab tu yang dekat dengan kitorang.

Mama : Dik dik. Tumpang tanya. Teller Maybank ada kat sini tak ?
Pekerja : Maaf, aunty. Sini tak ada Maybank. Tapi ATM ada lah.
Mama : Haa~ Teller lah tu. Maybank punya ada ? Kat mana ?
Pekerja : Haa~ ATM ada kat atas.
Mama : Okay, terima kasih ye dik.


Aku dengan Mama puas mengekek sambil kaki gerak naik tangga bergerak. Boleh ke dia cakap Maybank tak ada tapi ATM ada. Boleh ke ? Memang boleh tapi tu menunjukkan betapa ceteknya ilmu dia. Malu je bhai~


Mungkin ramai yang tak tahu apa itu teller. Tapi, bagi yang tahu apa itu ATM, adakah korang tahu apa maksudnya jugak ?


ATM atau nama panjangnya ialah Automatic Teller Machine. Ada orang tak panggil ATM tapi panggil teller. Bukan mama je selalu panggil teller, ramai lagi. 


 Cara mama tegur budak tu bukan nak malukan dia sangat walaupun kedengaran sedikit memalukan. Ianya untuk pengajaran diri sendiri dan kawan dia yang mendengar perbualan kami tu. Mana tahu lepas ni ada pulak orang lain tanya, tak adalah memalukan diri sendiri sekali lagi. Ye dak ?






4 Entri Sebelum :




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

15 comments:

Woofer Storm said... BALAS

sy panggil benda tu ACD [ alat cucuk duit ]lalala~

#pegi puchong tak gtau pun^^

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Kalau Achie tanya Shag ada tak ACD Maybank mahu Shag pelangkung je Achie. HAHA :DD

*pergi Puchong dengan tetiba tanpa plan ;)

Unknown said... BALAS

pupel baru tahu. larikkkks. nasib baik tak pernah terjadi cam tu hahahha

AnakPakZohar said... BALAS

ehek.. baru tau ler.. hohohoohoh

sufiyyah zulkifli said... BALAS

bru tahu!

Faten Rosli said... BALAS

jarang panggil teller,, selalu atm je..huhu..
btw,,cantek teller shag tue.. :)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Pupel Liyana : Ramai yang tak tahu sebenarnya. Tapi tu lah. Kena jugak tahu maksud ATM kan ;))

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@yad'z : Tak apa lah. Ni dah tau lepas ni boleh bagi tau orang lain pulop ;))

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sufiyyah zulkifli : Piya~ Lepas ni dah tahu kan ;))

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Faten Rosli : Memang orang selalu panggil ATM. Just in case tetiba ada orang tanya teller, kena tahulah apa dia kan ;))

Harus lah cantek ! :D

Rtp Farra Arisha said... BALAS

terima kasih kerna memberitahu. your mom has been doing the good action actually, no worries. at least, pekerja itu mendapat suatu info baru yang belum lagi diketahuinya :)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Rtp Farra Arisha : Tak sangka rupanya ramai yg tak tahu teller. Bukan nak bangga diri, tapi tahu jela. Pelik. Mungkin sebab bukan common word kan ;))

Nisa' said... BALAS

People love to shortened a word to make their life easier.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Nisa' : Agree ! :D

[.ika itu aku.] said... BALAS

mmg ramai biase pggil teller tp rasanye skrg ni mcm dh kurang..
ATM mendominasi...haha

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot