05 March 2011

Entri ini bukan berkaitan racist. Tapi, adalah sikit. Haha ;D



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)


Gambar aku dengan Along.

Assalamualaikum, sayam ku semua!

Tajuk entri aku kali ni macam sangat membosankan je. Dah lah panjang. Lepastu terang terangan cakap nak sembang pasal racist atau dalam bahasa Melayu nya. Errr, kejap. Aku tak tahu lah pulak. Durh~


Dulu, waktu aku sekolah rendah, aku pelik. Kenapa tak ada orang nak kawan dengan aku? Tapi, sebab aku masih budak budak yang malas nak pikir selain makan! Aku buat bodoh je hal remeh tu. Tak penting pun, kawan ada ke tak. Janji aku ada Mama, Abah dan adik beradik aku. Kan?

Aku hanya ada seorang kawan dari darjah 1 sampai lah aku darjah 3. Lepas tu, baru lah bertambah sikit kawan. Sebab, dorang dah tahu aku ni anak Teacher Z. Sebutannya adalah Zee ye. Mulalah, ada orang yang nak kawan dengan aku.

Bila dah besar. Baru aku tahu, kenapa dorang dulu tak nak kawan dengan aku. Sebelum mereka tahu Teacher Z yang garang tu ialah Mama. Rupa rupanya sebab muka aku macam orang Cina.

Damn lah dorang!

Kecik kecik dah tahu nak racist kan? Mangsanya aku pulak tu. Yang berdarah Melayu sendiri. Ya, aku mengaku. Aku punya darah Cina mengalir dalam diri aku neh. Tapi, jangan lupa ada jugak darah Siam dan Jawa Bandung dalam darah aku.

Jadi, tak layaklah dorang nak racist hanya kerana aku bermata sepet dan putih lepas tu gebu dari dorang. Mana adil weh! Aku budak kecik je. Sampai hati budak kecik macam aku sanggup buat aku macam tu. Racist tu benda besar weh.

Sampai sekarang aku anti gial gila sama budak racist. Tak kira kau bangsa apa!

Aku dengan Mama.
Aku bersama sijil Nasyid Peringkat Negeri weh.
Tak pakai tudung pun masuk nasyid :P

Lepas tu, aku lagi ramai kawan bila aku bertudung. Bertudung di sini, hanya pada waktu persekolahan je. Keke. Waktu tu aku darjah 5. Baru lah orang nak cakap dengan aku.

Oh, kau Islam rupanya. Ingatkan Cina.

Oh. Kalau aku Cina memang kau takkan tegur sampai mati lah kan. Sentap weh, sentap! Kecik kecik dah sentap sebab aku sepet. Waktu tu, aku tengok cermin. Yang aku tengok mata aku. Betulkah sepet?

Serious, aku cakap. Aku tak rasa mata aku sepet,. Kenapakah? Tapi, korang kata mata aku sepet. Kenapakah?

Sehingga satu ketika, aku tertanya tanya. Betul ke mata aku sepet. Penat aku tanya sorang sorang kawan aku. Betul ke mata aku sepet. Jap gi dorang cakap, terima jela mata sepet. Gelak tak nampak mata. Okay. fine!

Nak tahu apa pengalaman paling best sepanjang aku tidak bertudung san memiliki mata sepet yang pasti orang bermata sepet yang lain pernah alami?

Satu. Orang Cina seolah olah menjaga aku. Padahal dorang tahu, aku bukan Cina macam dorang.

Dua. Dorang kasi servis baik punya kat aku. Lagi lagi kat salon rambut. Dia siap kasi potongan harga meh. Siap kasi harga rendah suruh aku luruskan rambut. Haha ;D

Tiga. Dorang selalu sedekahkan senyuman kat aku.


Cukup lah aku senaraikan tiga. Sekarang, mari lihat keburukannya pulak.

Satu. Orang Melayu pandang aku macam nak campak aku balik Korea. Eh, silap. Balik China!

Dua. Orang Melayu tak nak bercakap dengan aku. Jadi, agak susah aku nak mintak potongan harga dari peniaga Melayu neh. Uhuk.


Dah kot. Karang kasi lebih orang cakap aku tindas bangsa sendiri. Durh. Dulu korang tindas aku tak apa pulak kan. Hmph. Dah dah. Lupakan kisah lalu. Bukak buku baru sebagai orang Melayu bermata sepet dan bertudung! Ahh~

Muka kami memang berbeza!
Baby, Mama, Aku!
Psst. Aku paling tinggi sebenarnya.
Dan, Mama paling rendah.

Sekarang, tak payah orang tertanya aku ni orang Cina ke orang Korea. Tak pun Jepun. Jadi, tak payah nak tunjuk racist dengan aku.

Kalau aku jadi Menteri Bangsa dah lama aku hantar orang yang suka racist ni masuk penjara!


Apa kata kita drop this subject now? Sebab, aku takur emosi aku bawak cerita ni jauh terpesong. Haha ;D

Adios amigos.



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

38 comments:

sicomot-comel said... BALAS

shag sayam !!!

SANGATLAH KIUT,TOMEY,GEBU,TEMBAM..

GRRRRRR..
RASA NAK CUBIT2 JEK PIPI TUH !!

hahahhaa

SCC suka kwn ngn org yg mcm ni..muke tak mcm melayu..haha

miszlullaby said... BALAS

ade ek orang macam tuh?pelik betul...ML layan orang sume same je. Tapi kawan2 cine ML mostly salu suke amek kesempatan. Tapi ade jugak yang baik betul2.Just tak ramai.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sicomot-comel : Alamak alamak. Mana nak lari neh. Aiyoyo. Ganas nye ini awek. Haha ;D

Yeke? Wahh~ Jom kita kawan ketat ketat! Hehe ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@miszlullaby : Ada je ML. Uhuk. Yeke? Pulak dah. Tapi kan, memang dorang suka amik kesempatan kot? Haha ;D Sesuka je Shag tuduh. Shag tak ada kawan yg rapat Cina.

Woofer Storm said... BALAS

sy orang bangla ada org nak kwn ke??hhehehe
racist sunguh sayam ni..haaaa

Matika said... BALAS

bermata sepet dan putih lepas tu gebu..
hehe...

mamat dah semakin pulih dh..tnggu anak jari ni baik skrg...sbb masa acident tu retak..

echah mashuri said... BALAS

pehh.kalau ecah yg putih gebus tulah nak kawan.sebab masa kecik2 kan mesti suka tgk yg comei2.hehehehe.

racist?no.no.no.no.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Shag kan kawan sayam. uhuk ;'(

Alaa~ Orang racist dengan Shag, kenalah racist balik. Kan? :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Matika : Argh~ Sila jangan ulang ayat Shag. Sogan den jadinya! =.=

Alhamdulillah. Moga cepat sembuh ye sayam!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@echah mashuri : Shag tak kesah nak kawan dengan sesiapa. Semua kawan Shag. Hehe ;D

Woofer Storm said... BALAS

hahaa bajet apa kes tidur awl2 ni,tak rock la sayam..ni kira baru bgn dari tido ni..hahaaaa

echah mashuri said... BALAS

jum sayam kita kawan.eh.ehheheh

gigiAriEma said... BALAS

hoho.. baru first time tgk muka shag senanya.
comel la mta sepet..!
gigi suka.. hehe
chinese look gitu.. o_0

Matika said... BALAS

gigi:hehe..mamat pun bru first time dapat tngok muka akak shag...he3...

comel!comel!comel!...

kalau akak nk thu macam mana mamat acident..
ni kisahnya..
http://luahan-hati-matika.blogspot.com/2011/03/disebalik-kemalangan-mamat.html

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Pergh~ gila lah. orang baru nk tidur dia dah bangun tidur. Mana aci kena tidor sorang lagi =.='

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@echah mashuri : Jom! Lalalalalala~

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@gigiAriEma : Mata sepet mmg coolio tapi agak tak suka bila di pandang separuh dari sebelah mata :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Matika : Amboi! Tu gambar kecik je bagi haa. Kakaka :P

Wahh~ Ada ke entrinya? Shag tak perasan =.='

Matika said... BALAS

hehe...tu nama nya naik motor cara paling bahaya...he3

bunga said... BALAS

wahh..mmg cam cina..cayalah..

bunga pom mata sepet gak (nak gak cam shag)..hahhaa..tapi bunga xcerah la cam shag..

hakahkaha

Miss Yaty said... BALAS

alahai...cianye shag mase kck2 dulu...yaty takde plak masalah mcm ni sebab sek yaty memang sek org islam je..tak cmpur..hihi.

plus plak yaty memang pakai tudung pegi sek....

p/s: yaty pun rase mate yaty besar tapi sume ckp mate yaty sepet....adeh =,="

sissyira said... BALAS

salam

tembamnya masa kecik,eh masa kecik lagi kiutla dgn mata sepek tu,,,tp bilaa dah besar ni kain cantik lak..hehe

gigiAriEma said... BALAS

diorang yg pdg cen tuh jeles tgk mata shag yg sepet tu senanya.. huhu..
cantik oo.. mcm awex cina..

Matika said... BALAS

shag..
jom join give away..
jgan risau..give away ni tak guna facebook ataupun gmbar..

cuma minta pandangan je..
http://luahan-hati-matika.blogspot.com/2011/03/duna-ayu-first-giveaway.html

aLieF si Muncung ManiS said... BALAS

akak shag,same goes to me..alief pun ada darah cina mengalir di badan ni...chinese blood from my mummy...huhuhu..sampai selalu org trsalah cakap cina dgn alief...kat airpot pun sama..huhu..

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Matika : Ayat Shag. Mana aci main plagiat! ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@bunga: Dah kata darah Cina pekat dalam badan Shag neh :P

Yay. Kita kawab ketat jom!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Miss Yaty : Kan. Orang selalu cakap mata sepet. Padahal rasanya besar je. Grr~

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sissyira : Kain ke kian Syira sayam? Keke :P Joke!

Shag taj cantik. Shag comel je ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@gigiAriEma : Awek Cina mali woo~ Mulut lancang macam orang Bandung jugak :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Matika : Shag masukkan dalam bookmark dulu ye sayam ;D

Henry Zackery said... BALAS

kita sesama mnusia harus bertolak ansur.. x boleh la berpuak.. betol x ?? zaman bila berpuak nie kn..

Lagi Artis Melampau

Cheritera Chenta said... BALAS

wah...tomeynye shag...cantik pe chinese look

btl3...chenta sokong time part beli brg 2.chenta ada kwn mcm ni gak,ala2 mcm shag jg,tp y beznya dia ni pndai la ckp cina..suke g shoping dgn dia sb leh dpt harga mrah.hehe

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Henry Zackery : Kan kan. hehe ;D

Arol Mubin said... BALAS

Wah! First time tengok wajah cute Cik Shag. Dulu masa mula-mula datang blog nie, ingatkan blog lelaki. Hehehe. ;D

emieysandra said... BALAS

comelnyerrrrr puan besar ni!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Arol Mubin : Senegal punya Arol. Eh, Arol dah pernah confessed kat Shag kot pasal tu. Keke ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@emieysandra : Harus lah. tengok lah Mama pun comel :P

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot