10 March 2011

Google Translate : Serupa budak budak sekolah yang translate seketul seketul.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)


ANDA DI NASIHATKAN UNTUK KELIK !


Assalamualaikum, sayam ku semua!

Aku malas nak taip panjang panjang sebab, dah malam dan aku nak tidur. Haha ;D

Tengok gambar kat atas. Ada paham? Kalau tak, meh aku terang kan dengan lampu taipan aku. Keke. Apa punya ayat daa~

Korang pernah cuba khidmat percuma dari Pak Cik Google berkenaan dengan alihan bahasa? Atau nama celupan nya, Google Translate. Pernah? Kalau pernah tentu korang ada gelak gelak bila baca benda yang di alih bahasa tu. Kan kan?

Kalau tak pernah, cuba lah weh! Tak buang karan pun. Sebab, korang hanya perlu kelik butang alih bahasa tu. lepas tu tunggu lah dia alihkan untuk korang. Lepas tu baca. Pasti korang jumpa ayat pelik pelik. Tak percaya? Sila buat sendiri lah ;)

Aku dah buat tadi. Dan buktinya ada di atas. Kelakar weh! Aku gelak gelak dengan semangatnya ajak Mama gelak sekali. Haha. Rupanya, Pak Cik Google neh tak reti berbahasa Inggeri sangat. Durr~

Korang jangan tunggu lama lama. Lepas Pak Cik Google baca neh, tentu dia terus batalkan khidmat percuma dia tu.

Selamat mencuba, sayam sayam ku!


Psst. Esok aku ada oral untuk Mandarin. Kyah!


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

20 comments:

ZannaMazlan said... BALAS

mmg sebiji2 kn kuar maksud ayatdia..eheh~~

zanna klik 2 hb :)

AinSayang said... BALAS

argh gils cumil header haha..
hahaha translet tu kdg ada ayat leh pakai ada yg mcm konpius gils hahaha... cuba translet pg malay hahaha...

ardinihumaira said... BALAS

haha translet tu memang ngokngek sebab term akaun siap kua perkataan gersang.. ;p

Myra Jay said... BALAS

MJ penah try guna khidmat translate nie, kawan advice guna pkcik google nie, bila translate ayat jadi ntah pape, dah tau dah memang lingkup ar kalau kita nie ikut gak:)

Unknown said... BALAS

hek hek hek...

"If you do not have, try lah weh! Not wasting any electricity. Because, you just need button translation kelik tu. I took it was waiting for him to divert work for you. Then read. Korang definitely see paragraph strange strange. Do not believe? Please make himself lah;)"

muahahahahah...

memang kelakar... "especially bila dia kata Not wasting any electricity."

hahahaha.....

Miss AZ said... BALAS

hahaha!!! mmg kelakar kan ayat dia.. adehlaa... =_=

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@:: Zanna :: : Kan kan! Memang dasar budak translate betul. Hahaha ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ain Abia : Tak cuba lagi. Nt nak cuba lah sayam! ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@ardinihumaira : Kakakakakakakaka ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Myra Jay : hahaha. Lingkup habis kot. Serupa je tengok dictionary. Kakaka :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Pendekar Berkuda : Hahahaha. Kan kan! Cuba lah PB buat kat belig PB. kekeke :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Amirrah Zawani : Punya lah semangat nak translate sebab nak buat kerja sekolah :P

Woofer Storm said... BALAS

hehee sayam...tak guna gogle la,suka guna kmus dwibahsa je la..hahaaa muah jap..muaaaaaaaaaaaahh boleh mcm tu>hehee tiba2 ni

apdm said... BALAS

salam

kdg2 guna gak tu...huhu

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Amboi. Rindu sakan yep sayam! ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sissyira : Kan kan! ;D

kindergartenlibrary said... BALAS

Kelakar tahu google translate ,.

Woofer Storm said... BALAS

bkn rndu ,tapi miang jap..hahaaaa
pdahal sok lusa mampus la org tua ni..sedih tak??ahhaaaa

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@nelly : Kelakar gila! Wakakaka ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Haip! Nak kena pelangkung ke ngangkung ke apa?

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot