13 March 2011

Shag Yahaya benar benar pergi ke Pluto?



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)




Betul ke ni Pluto?

Asaalamualaikum, sayam ku semua!

Aha~ Semalam satu hari hilang. Adakah antara korang tertanya mana aku pergi? Aha. Sayam aku yang INI pasti tertanya tanya. Kan kan, sayam? Sebenarnya, aku tidak pergi ke Pluto. Sebab, aku tak jumpa mana Pluto. yang aku jumpa Pluto milik Mickey Mouse tu. Hahaha ;D

Macam ni ceritanya. Pada suatu tengah hari yang mendung, aku di kejutkan dengan berita . . .

Kyah! Gaya budak budak punya cerita untuk tidur malam daa~ Macam ni, aku semalam tengah emo, marah dan geram dalam masa yang sama. Satu hari suntuk aku cuba redakan perasaan tu. Tapi, tak mampu. Bila mana aku cuba buang perasaan geram dan marah aku tu, sekaligus gaya penceritaan aku tiada perasaan. 

Bosan kot entri yang aku karang semalam tu. Sebab, tu tak ada cerita semalam.



Kepada mereka yang buat aku emo tu. Ni sikit nasihat untuk korang.

Silalah bersikap lebih dewasa. Umur pun dah 21 dan ke atas. Atau korang masih mengaku 16 tahun? Oh, tolonglah. Jangan nak pecah belah kan bangsa sendiri weh. Lepas tu tunding jari kat kitorang pulak kan. Hebat. Nak tepukan ke? Baik. Esok aku bagi tepukan kesedaran!

Sebab, perkara macam ni lah aku 'buang' FB dari hidup aku! Sebab FB, orang kita berpecah belah. Sebab, orang boleh putar belitkan fakta dalam tu. Sebab, orang yang dengki boleh buat page benci orang itu orang ini.

Tak perlulah korang nak berlagak. Macam korang tu hebat. Okay. Kalau benar korang hebat, sila buktikan dengan pointer korang 4 flat. Come on. Semua korang dapat 4 flat. Ada berani tak weh? Jangan cakap kitorang LOSER! Sebab, korang pun sama je LOSER sebab, kita berada di satu titik yang sama sebenarnya.

Tak sedar ke?

Nak kecik hati? Kecik kan lah hati korang sebab hati korang memang dah kecik pun. Lagi pun, hati aku pun dah terkecik pun dengan sikap dan perangai korang yang terlampau tu. Harap maklum.



Maaf lah sayam sayam ku. Aku dah ter-emo kat sini. Sebab tu, semalam aku tak online langsung. Sebab, aku takut aku termasukkan nama nama mereka yang terlibat di sini. Aku takut aku tak dapat kawal perasaan marah aku kat sini. Aku takut!

Sebab, dulu pernah aku terlajak kata kat belog. Dan akhirnya, pepatah Melayu, 'Kerna mulut badan binasa', tu benar benar terjadi.

Maaf, sebab perasaan marah aku tak habis lagi. Lalu, aku lempiaskan di sini. Maaf, sayam ku sekalian!



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

12 comments:

sicomot-comel said... BALAS

sayam..

lah,,takmo marah2..
SCC ade ni..
meh SCC popok sikit bagi lega sikit marah tu..

rindulah kat sayam ^^

nelly said... BALAS

Setuju ...ingat betul Shag pergi Pluto .hahahaa

echah mashuri said... BALAS

sayam.jgn mrh ecah ekk..kecikk ati ecah yg sedia kecik nih.heheheh

Woofer Storm said... BALAS

sayam ni,dah tau kita ni hati kcik,marah2 la pulak..sdih tau dia buat mcm ni ..rasa nak ngis pun ada,heheee bila masa pulak kita kutuk2 dia,tkde kan?kita cuma tnya bila dia nak dtg cntiknn blog kita.tu je .slh?hehee

*dengki dengki dan dengki,bnda ni tak sah kalau tkde dlm dri kita,wlupun setitik..namun terpulang ngan kita nak dngki mcm mna,kalau nak dngki dmi kjyaan dan berusahan,tu kan bgus..tapi kalau dngki kerna busuk hati..pndai2 la ye,yg pasti mennti syurga neraka didepan mata,nak pilih mna,kita sndiri yg corakan..harap bersabar sayam... muaaaaaah rasuah jap.ehheheee

*baru je buat aakaun fb baru,ingat nak juga ajk sayam ni..heheee

misz FaTiN said... BALAS

Jauh tu nak lari sampai pluto..huhu..
bese la dear,, skrg ni mcm2 kaedah org wat utk jatuhkan org yg meka tak suka.. fatin pun tak fhm nape mcm tue..
nway,, sbr ye shag,, mungkin ada hikmah di sebalik semua ini. :)

emieysandra said... BALAS

w'pun emiey xphm sgt mslah shag, pe pun..harap shag sabar yer ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sicomot-comel : Lega dah tadi sebab luahkan kat lecturer terus. Haha ;D

Jom pelop Shag ketat ketat ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@nelly : Hahaha. Kalau betul pergi dah boleh berlagak dengan korang gambar kat sana kan. Kakaka ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@echah mashuri : Kakakaka. Alololo. Bukan awak lah Echah sayam ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Alaah! Shag segan lah nak buat sebab Shag design ikut hati sendiri. Nak design utk orang tu tak pro lah sayam ;'(

Uhuk. Tadi lecturer pun cakap macam tu. Sejuk hati kejap lecturer handsome pujuk :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@misz FaTiN : Kan! Benci kot!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@emieysandra : Terima Kasih Emiey sayam ;D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot