04 March 2011

Maksud nama aku, Shag Yahaya.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Assalamualaikum, sayamku semua!

Selepas beberapa tahun aku hidup membawa nama Shag Yahaya, baru hari ini aku tergerak hati nak mencari maksud nama tu. hahaha ;D

Selalunya, orang akan selidik dulu nama yang dorang dapat kan? Tapi, bukan aku. Maksud nama sebenar aku pun, aku tahu lepas aku baca satu novel tu. Waktu tu aku tingkatan 3 kot! Pergh~ Lama hidup baru tahu nama aku membawa maksud yang comel. Keke. Apa maksudnya?

Mana boleh bagi tahu sayam. Nanti korang boleh teka nama sebenar aku. Tak best lah!

Okay. Dah beralih topik nampaknya kita neh.  Mari membuat pusingan U laju laju. Zasss~

Tadi, aku p selongkar kamus dari Pak Cik Google. Punya lah aku selak ke huruf S. Penat gila! Okeh. Tipu! Aku taip je Shag. Sat gi dia keluar banyak gila Shag. Tapi, tak ada langsung nama belog aku. Uff~ Nampak sangat ranking belog aku bawah sangat. Haha ;D

Nak tahu maksud nama Shag? Ni aku plagiat kejap dari kamus Pak Cik Google. Tak pe, Pak Cik Google tak marah. Kan uncle kan?


  • Collegiate shag, a swing dance that begun in New York in the 1930s
  • Carolina shag, a swing dance that began in South Carolina in the 1940s
  • St. Louis shag, a swing dance that evolved from the Charleston
  • Shag (1989 film)
  • Shag (fabric), a fabric typically used to make deep-pile carpets
  • Shag (bird) or Cormorant, a bird family
    • European shag or shag, a specific type of bird of the cormorant family
  • The Shag, also known as The Shags (one of many bands of that name) or Shag, a 1960s garage and psychedelic rock band from Milwaukee
  • Shag, a name used on some pop records in the early 1970s by British record producer Jonathan King
  • Shag (tobacco), fine-cut tobacco
  • Shag (hairstyle)
  • Shag (Josh Agle), American artist
  • British slang for sexual intercourse - see Wiktionary definition
  • verb: to collect volleyballs during practice
  • Shagging (baseball), to catch fly balls in baseball outside of a game

    Paling best, nama aku telah di movie kan! Dah tu, tahun aku lahir, sayam. Yay for that, okay. Meh meh tengok trailer :


    Bapak pecah! Tapi, macam coolio gila je style dulu dulu. haha ;D



    Psst. Apa maksud nama glamour korang?



    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



  • Dah habis baca entri ?
    Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
    Terima Kasih ;)
    =============================================================================
    Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
    =============================================================================

    30 comments:

    Tok Esah said... BALAS

    hahahha, glemernye nama shag!! ehhe siap ada movie lagi!! ahha

    Ateynmohd said... BALAS

    wahhh . siap ade movie gitu :) alah, ta boleh ke nak tw name sbnr ? heee ~ ;P

    Anonymous said... BALAS

    perghh!!! glamornye nma shag..tahniah2.hikhik.aha.nk taw gak nama sebenar.ngee~

    Cik SCC said... BALAS

    peeeeeeewwwittt

    masuk moviee tuh..haha

    SCC xde mkne pown selain SUPER CUTE CHILD

    hahaha

    Anonymous said... BALAS

    dlemer gitu...hahhaa..the series ada x?

    Woofer Storm said... BALAS

    mksd achie ada tak??hehee

    Faten Rosli said... BALAS

    nama kita bese2 je.. tapi sy suke nama sy.. ^_^

    Miss Yaty said... BALAS

    fuhyooo!!! glemernye nama shag ni!..siyez mula2 cik tom sebut nama shag dulu memang yaty dah tertarik dah..nama yang unik dan cute :)

    AM said... BALAS

    Shag - disebut 'Shak' yeah? Arol guna nama sendiri jek. Tapi bukan nama sebenar, nama panggilan. :)

    ardinihumaira said... BALAS

    wow femes u! hehe

    adibah said... BALAS

    kalo pelakon nye shag,lagi meletup kot muvie tu..heheh

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Tok Esah : Tulah kan! Tidak ku sangka! Hahah ;D

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Ateynmohd : Mana boleh. Hehe. Alaa~ Personaliti alam nyata dengan alam belog sama je. Jangan risau ;D

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Cheritera Chenta : Keke. Terima Kasih sayam ;D

    Nama sebenar Shag, Nur Yahaya :P

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @sicomot-comel : SUPER CUTE CHILD is COOLIO! ;D

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @♕ Mr.IX ♂ : Tak ada kot? Sebab tak jumpa pun. Hehe :P

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Woofer Storm : Tak ada lah sayam. Penat Shag Google :P

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @misz FaTiN : Saya pun suka nama sebenar Shag! ;D

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Miss Yaty : Amboi. Unik dan cute ye? Thanks to my teacher dulu lah sebab kasi nickname Shagy :P

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Arol Mubin : Nahh~ Dia sebut Shag. Cuba sebut Shagy lepas tu kontotkan kepada Shag. Haa~ Macam tu lah sebutnya ;D

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @ardinihumaira : Nak sign tak? hahaha ;D

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @adibah : Huih~ Entah Shag dah keluar dr perut Mama ke belum time movie tu release :P

    Muhammad said... BALAS

    nama shag bnyak maksud...
    yg sedihnya...nama mamat mksud dia mati...huuuuu =(

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Matika : Sebab tu Shag tak nak panggil Mamat dengan nama Mamat. Nak panggil nama lain boleh sayam? ;D

    Muhammad said... BALAS

    boleh...nnti mamat buat entri khas..entri mencari nama baru mamat..he3

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Matika : Amboi! Ada entri khas kot. Tak sabar nak kasi pendapat! :D

    Muhammad said... BALAS

    hehe..dan penaja bgi nama tu...ialah shag...boleh???he3

    Miss Yaty said... BALAS

    @Puan Besar Shag Yahayatertanye2 ape nama shag yang sebenar? ke dah penah gtaw tapi yaty terlepas bace??huhu~

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Matika : Amboi. Nt Shag cari ye sayam!

    Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

    @Miss Yaty : Shag pernah cakap kat entri Cik Yaty maksud nama sebenar Shag. Geledah lah komen Yaty semua. Keke :P

     

    Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
    (c)Copyright reserved by Shag Comot