18 February 2012

Air mata seorang Adam.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Shag Yahaya sedang menaip~


Air mata seorang Adam di katakan terlalu mahal. Vice versa dengan air mata seorang Hawa pulak. Benarkah semua dakwaan tu ?


Mungkin benar. Tapi, aku tak suka bila kaum Hawa percaya bulat bulat pada air mata Adam hanya atas nama cinta. Kau cinta aku, aku cinta kau. Bila kau menitis air mata mahal kau depan aku, maka aku amat terharu. Kerna, Adam hanya menumpah kan air mata mahal mereka hanya di hadapan Hawa yang benar benar di cintai nya.


Benarkah fakta itu ? Aku kurang pasti. Cuma, aku benci Hawa yang dengan bangga nya cerita kan pada satu dunia, Adamnya menangis di ribanya. Menunjukkan betapa tulus dan suci nya cinta mereka berdua.


Come on, Hawa ! Adam pun boleh jadi pelakon terhebat. Air mata mereka pun boleh melembutkan hati kita - macam air mata kita yang boleh melembutkan hati mereka. Aku tak cakap semua Adam ye yang menggunakan Hawa dengan air mata. Dan, aku jugak tak cakap yang semua Hawa sebodoh itu !


Beringat lah semua oi. Jangan mudah percaya pada air mata orang lain. Kalau semua menangis, tak kan nak tolong semua. Takkan nak percaya mereka semua ? Pikir pikir kan lah~



p/s : 'Kau milikinya atas kertas putih bertulisan hitam, aku milikinya atas perasaan cinta yang mendalam.' - Pendapat aku ? Betapa bodohnya manusia ni merampas hak orang lain !



4 Entri Sebelum :




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

11 comments:

Pupel Liyana said... BALAS

lelaki tak mudah menagis namun tak mustahil untuk menangis bila dia jadi milik kita nanti. ada juga lelaki menagis hanya untuk menyakinkan perempuan yang dia sangat cintakan perempuan tu sedangkan dekat belakang, dye curang. hati2 je dengan air mata lelaki. kadang2 lelaki jadikan ia senjata untuk menyakinkan perempuan kerana ramai perempuan percaya air mata lelaki adalah bukti ketulusan padahal hakikatnya, bukan semua heheh :) p/s: bercakap dari pengalaman sendiri ni

AMALINA YA'AKUB said... BALAS

betul air mata hawa atau adam sometime xleh percya juga... jgn mudah percya...

Fendy said... BALAS

percaya pada Allah..InsyaAllah...

Woofer Storm said... BALAS

der,tersa pula sy ngan entry ni..serius adam yang benar2 nangis bila ditinggalkan oleh si hawa adalah kerna adam betul2 cintakan hawa..masalahnya timbul bila ada yang suka masuk jarum..

#ppuan ni lembut,bila diayat oleh lelaki lain,macam mana keras macam batu pun bisa lebur juga.ermmm

#bila event belon kat putrajya tu?thn lepas takde ksmptan pergi..

♥♥♥CikHarty♥♥♥ said... BALAS

Lelaki jadi bangga sbb kita akan mgalah pd airmata nya.. sis...suami sy mnangis..kalau benar ingin dia bahagia...redhalah yg dia akan berkahwin lagi..tp sy letakkan syarat...kalau benar dgn cara itu dia bahagia....dia kna lepaskan sy...buat apa dia simpan sy kalau dia tak bahagia bersama sy? dia betul2 lepasakn sy dgn talak...adilkah bg sy sis?

CekbOlat-bOlat said... BALAS

tacing hattt !

Aretikz said... BALAS

Menangis? Antara Adam dan Hawa, bukan kerana air mata penentu ikhlasnya hati..

Tertipu? Salah satu bentuk ujian dari-Nya..

Woofer Storm said... BALAS

ada masa nak pergi putrajaya ni,apa2 hal wa contact lu...

~sahabat selamanya..

..ika itu aku.. said... BALAS

lalim..ika suka baca entri ni tapi tak tau nak komen apa dari semalam..tacing gak la..huhu

TQ my dear sahabat =)

Ardini Humaira said... BALAS

dni pernah tengok air mata hubby bergenang masa dni cakap dni pregnant :) kejap je tapi nampak la.. happy sangat kut

CikUna said... BALAS

huhu... suke sangat2 enrty ni.. love it.. setuju sesangat dgn pendapat akak and yang lain tu.. sungguh touching bila baca CikHarty punya komen tu..iskh

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot