26 February 2012

Fakers bersepah sana sini, salah siapa ?



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Shag Yahaya sedang menaip~


Rasanya ramai yang tahu pasal isu fakers ni. Makin lama makin berlambak fake account kat FB tu. Tujuan dorang buat fake account ? Banyak sebab~ Yang mana, sebab utamanya hanya mereka yang tahu.


Tapi, kita ni kena lah buat sesuatu untuk elakkan dari benda tu berlaku kat diri kita. Ni bila dah berlaku baru nak melatah. Marah sana marah sin. Orang tu pakai nama kau, pakai gambar kau. Salah siapa sebenarnya semua tu ?


Bukan aku nak sebelah kan si fakers tu semua. Tapi, cuba lah pikir. Kalau tak ada sumber, manakan dorang boleh buat fake account menggunakan gambar gambar korang kan.


Tapi, bagi yang dah pemes dorang cakap benda ni dah kerap berlaku atas diri dorang. Dan dorang merasakan ini sesuatu yang normal. Dah lali~ Tu sebab fakers hanya buat fake account tanpa menyebarkan fitnah ke atas individu terbabit. Tapi, tak kan nak berdiam je ? Nak tunggu sampai fakers buat something buruk kat korang dengan buat fake account tu ? Menghina, memburukkan korang. Time tu baru nak jadi cacing kepanasan ke ?


Jadi, bertindak sekarang. Macam mana ? Tak payah lah nak tayang muka korang kat mana mana. Tak ada gambar, maka payah lah fakers nak buat fake account. Payah kan cara penyelesaian aku ? Memang lah payah sebab muka korang tu lah modal korang untuk meningkat naik. Jadi, kalau pape yang teruk dan buruk terjadi, padan muka !


Kalau bab report fake account tu, aku boleh tolong lagi. Kawan kawan lain pun boleh tolong. Tapi, kalau dah lebih, sendiri mahu tolong diri lah :D



4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

9 comments:

Unknown said... BALAS

hehe. betul2 tapi pupel rasa sama je nk ambil pic pupel buat pic profile beliau dah la buruk. tapi shag, segalanya boleh jadi erk. ok.. termenung sekejab bila fikir. ger ger

tiefazatie said... BALAS

hye dear..erm..ifa rasa halal je..sbb ramai je muslim yg beli tiap kali ifa beli with my friend...

try shag baca sini

http://www.tehtarikmemoirs.com/2011/05/is-chatime-drinks-halal.html

nak ckp lebih ifa bukan sape2..so..just share info yg ifa tau k..=)

tiefazatie said... BALAS

most welcome..beli jgn x beli..hee

miss no right said... BALAS

uhuk. salah tuan punya badan sbb tayang gambar sini sana.

nasib baik aku pakai gambar squidward.

Anis said... BALAS

untunglah cun. ramai fakers curik gmbr. huhu sabar shag, sabar.. ;)

Miz Winky said... BALAS

nice one!
totally agree.
tapi nak buat mcm mna mybe org tu cntik ps2 dia pon tayang la gambar die banyak2..hihi..
ps2 ble org buat fake acc mula marah2..
pdhl sbnrny org xtahan tgk fb or whatever yg penuh dgn muka die je..hihi..

Unknown said... BALAS

dgr cite camnie dah lama..tp masih x berubah kan..husna pon x slalu sgt dah upload gmbar..nk letak pon skadar skeping di wall..tu jee..^^V

cicak_jawaz said... BALAS

pasal faker ni pun 1 hal...yg pencuri gmbo2 pempuan buat blog lucah pun ada....letak tajuk bukan2...saya penah jumpe blog 2 da xde la kot rasenyer....ramai jugak mmber2 saya dalam blog 2....salah sorg mmber saya 2 da buat repot polis xsilap la...kebanyakkan gambo2 2 semua dorg amek kat facebook...

Unknown said... BALAS

faker tak abis2... dari dulu lagi kan... :)

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot