14 February 2012

Dalam kegelapan pasti ada cahaya ;)



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Shag Yahaya sedang menaip~


Dalam kegelapan, pasti ada cahaya. Kena mencari je. Jangan hanya pandang gelap di dalam kegelapan tu. Kalau dok cari gelap dalam kegelapan, bila nak keluar dari kegelapan. Ye dak ? Eh, korang paham tak ni apa yang aku tengah bebel kan ?


Aku nak cakap, tengah kita berduka ke, bersedih ke, tak payah nak layan sangat sedih dan duka tu. Patutnya, waktu kau sedih dan duka tu kau cari sesuatu yang boleh buat kau tersenyum lalu gembira seperti kau yang normal sebelum ni. Kalau dok melayan sedih tu, sampai ajal tiba pun kau dok bersedih. Nak ke macam tu ? Aku tak nak !


Sebab tu setiap hari, aku cuba mencari sesuatu yang boleh menggembirakan hari hari aku. Kawan kawan ada, dorang dah boleh gembirakan hari hari kau. Kan ?


Semalam memang gembira habis lah. Sampai rumah, kelam kabut nak siap kan assignment yang kena hantar hari ni. Ni aku tengah pikir idea nak hentam apa dalam esei aku tu. Aku pegang pepatah - 'Berseronok dahulu, ber-tension kemudian lepas tu berseronok semula !'. HAHA.


Kau yang aku maksud kan dalam perenggan kedua adalah aku sendiri. Entri ni untuk peringatan aku pada masa hadapan supaya tak jatuh tersungkur dengan parah seperti dahulu ;)


Hari ini last day untuk join Mini GA 2012 by shagcomot.com. Sesiapa yang belum join, boleh lah join. Sesiapa yang dah join, sila cek nama kat Senarai Peserta ;)


Para penganjur kontes / GA. Jom lah join sekali - DALIM | SAYAM | PUMPKIM.

4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

6 comments:

Unknown said... BALAS

sama la kita shag. hidup kene happy. abis www.shagcomot.com guna domain apa. ala pupel saja masuk belum tentu menang hahaha

Myra Jay said... BALAS

Hehee dear, pepatah kita sama.. Beseronok dulu tak hingat pastu menggeletar nak siapkan esement..hehee

TS said... BALAS

betol..
hidup bukan tuk dibazirkan camtu je kan.. :)

wawaa said... BALAS

shag, sy tag awakk :)
http://letsmeshowupyoursmile.blogspot.com/2012/02/luna-shoppes-giveaway.html
sila la joinn..

iAmCekbolat said... BALAS

gelap.. huuu

NAZ said... BALAS

saya suka melayan hati :) haha

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot