04 February 2012

Contest Saya Kaki Drama by Ika and Mazri



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Shag Yahaya sedang menaip~


Tetiba aku nak join jugak kontes ni. Al-maklumlah. Kaki drama kot ! Lagi lagi K-Drama lah kan. Lagi lagi kalau ada hero macho tapi agak poyo. Pergh~ Tangkap leleh bhai~ Hiks :Pp


Tugasan pertama aku adalah pilih satu Drama Tempatan yang aku suka gila babas. Drama Tempatan pilihan aku adalah drama :
DUNIA BARU.

 


Kenapa aku pilih drama ni ? Bukan pasal barisan pelakon yang di upah dalam drama ni. Tapi sebab isi dalam drama ni sendiri. Dan, dulu kat rumah sewa mana ada ASTRO. tengok TV3 jela tiap hari haa~


Drama ni berkisarkan tentang persahabatan antara 8 orang sahabat yang sedang belajar di Unisel. Drama ni ketengahkan isu isu yang mungkin sering di hadapi dalam persahabatan. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pulak dalam persahabatan / percintaan. Kalau tak ada perbalahan, tak life lah weh !


Drama ni tunjukkan bahawa, setiap permasalahan akan ada penyelesaian. Isu di mana nilai persahabatan tu kuat di layarkan dalam drama ni.


Tugasan kedua, aku kena pilih drama luar negara pulak. Dan, Drama Antarabangsa pilihan aku adalah :
DEEP ROOTED TREE !



K-Drama ni adalah adaptasi sebuah novel oleh Lee Jeong-Myeong. K-Drama ni berkisarkan tentang rentetan kes pembunuhan sepanjang 7 hari sebelum Raja Korea mengumumkan skrip atau perkataan rasmi Korea. Konon macam ada konspirasi nak jatuhkan Raja Korea lah.


Aku mula mula layan cerita ni sebab hero dia yang macho lagi poyo - Jang Hyuk dalim !


Bila tengok episod satu, aku terus jatuh cinta kat plot cerita ni. Dengan adanya Jang Hyuk yang bengong bengong tapi agak terror berlawan pedang ni, memang lagi aku layan lah kan ! Yang penting, aku dapat belajar sedikit sejarah Korea dulu kala secara tak langsung ;)



 


Oh kacak nya hero macho tapi poyo aku ni. HAHA :D


Jom lah cerita drama drama pilihan korang pulak ! Jom join kat sini : LINK. Tarikh tutup adalah pada 9 FEBRUARI 2012.


Para penganjur kontes / GA. Jom lah join sekali - DALIM | SAYAM | PUMPKIM.


4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

6 comments:

Miss BaNu said... BALAS

suke drama korea yer..saya pun..hehe jemput singgah ke blog yer

CekbOlat-bOlat said... BALAS

gudluckkk ! =)

yg korea tuh..anda same ngn babah bolat..

Pupel Liyana said... BALAS

dunia baru besh!!
-online guna berukband curi dari JOHOR;p

alia zainol said... BALAS

jang hyukkkkkk =)

L said... BALAS

huhu,, dahlama xlyn muvee. hahaha


jom baca kejap=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/sila-baca.html

♕ Mr.IX ♂ said... BALAS

ingatkan ada poster drama nama "Shag Comot"...heheh

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot