23 February 2012

Sepet lah macho weh !



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Shag Yahaya sedang menaip~


Okay. Sebelum korang semua pikir aku nak cite pasal awek awok Korea, aku nak cakap, memang tak ada kena mengena dengan dorang. Cuma ada kena mengena dengan keturunan aku je. Sentap hari mak bila ada orang macam perli ciri ciri dari keturunan aku.


Bukan apa. Nampak sangat ada sikap berat sebelah. Mentang mentang aku duduk belakang, hujung dunia dalam kelas. Nampak aja salah aku, walaupun aku tak ada buat salah pun. Haa~ Ni mak tak puas hati. Kan dah terluah kat sini. Padan muka kalau baca !


Macam ni cerita nya anak anak ku sayam. Orang depan mata, main game dalam handphone mahal yang baru beli, di biarkan, tidak di tegur. Aku yang duduk belakang, mata tepat pandang depan, ke arah dia, boleh pulak di tegur - 'Bukak lampu *sebelum ni tak bukak* lah. Mata Shag dah nak tutup tu.' Semua pandang aku. Aku ? Aku terus menjawab lah - 'Jangan perli mata keturunan saya. Mata saya memang macam ni.'


Untunglah jadi anak murid kesayaman~ Tak kena marah.


Aku tau, mata aku sepet. Kalau gelak lagi lah. Macam tak ada mata. Tapi, tu bukan salah aku. Bukan jugak salah nenek moyang aku. Dah Allah takdir kan saya di lahirkan dalam keluarga yang berketurnan Cina, Siam dan Jawa Bandung. Nak buat macam mana ? Tak kan nak p buat pembedahan plastik, besar kan mata ? Coi !


Dalam banyak banyak benda, mata aku adalah perkara yang paling sensetip. Sentap hati mak, kalau main perli perli mata mak ni.



4 Entri Sebelum :



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

8 comments:

Pupel Liyana said... BALAS

hahaha sepet la cun kan hehehe. jeles kot sebab dia takde. tak KOREAAN gitu :P

Nisa Greennnpanda said... BALAS

owh..mate Shag sepet ke?
msti comel~...

org dengki la tue, hehe.. >_<

ciksukaberangan said... BALAS

huhu... mata sepet unik~ ada kelebihan tsendiri ^^

misyamissyou said... BALAS

lorhh comel ape sepet2..hihii suke laki mate sepet..okay, terbukak rahsia sudeh >_<

efa said... BALAS

sepet itu comel ok!i like :) diaorg jelez la tu takdo mata sepet kan2?

Azhafizah[フィザ] said... BALAS

saya suke sepet -_-.mata sepet cute.^_^

..ika itu aku.. said... BALAS

bestnye lalim banyak mix..
mesti comel sangat ni..
ika mix gak, mix jawa celup..haha
sepet comel ok..
tunang ika sepet gak..lalalala huhu



*ada gak geng nak gi tengok bola ni..sayang lalim la..jom2!!

Arol Mubin said... BALAS

Cik Shag mesti cantik orangnya, sebab banyak campuran. Confirm, dorang jeles lettew! Sepet tue kan dah memang ciptaan Allah, bukannya Cik Shag buat2 sepet. :)

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot