10 January 2011

Ana Rafali tak patut menang AJL25 !!



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Salam tengah hari Isnin, pembaca! Moga hari ini permulaan untuk kecerian sepanjang minggu. AMIN.

Selesai sudah Anugerah Juara Lagu ke 25 yang berlangsung semalam. Tidak di nafikan, persembahan dari semua finalis adalah hebat belaka. Di tambah dengan persembahan dari artis artis jemputan! Memang gamat~ Hari ini tambah lagi kegamatannya, apabila ada pihak tidak bersetuju dengan keputusan juri.


Ulasan Puan Besar Shag Yahaya adalah seperti berikut :

Saya terkejut apabila saya online belog saya pada pagi ini. Feed pertama di dashboard saya mencengkam dada saya. Feed pertama berbunyi, Kami bersetuju Ana Rafali menang AJL 25 VS Kami tidak bersetuju Ana Rafali menang AJL 25. Saya baca. Kenapa nak cipta pages begitu? Tidak saya pasti siapa admin page tidak bersetuju itu. Saya amat berharap bukan bangsa Melayu dan beragama Islam.

Saya pasti ramai yang tidak celik dengan maksud Anugerah Juara LAGU ini. AJL di langsungkan untuk menghargai lagu lagu tanah air. Selalu sangat artis di anugerahkan itu ini. Habis tu, lagu yang melonjakkan mereka tak perlu perngiktirafan kah?

Jom kita selidik lirik lirik semua lagu yang di pertaruhkan malam tadi di AJL 25. Baca lirik dengan betul. Hayati lirik tersebut. Buang jauh jauh suara penyanyi, buang juga bayangan wajah penyampai lagu tersebut. Biar tinggal lirik.

Ana Rafali - Tolong Ingatkan aku.
Jangan disusun kata-kata penamat

Jangan disebut baris ayat keramat

Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita



Faizal Tahir - Hanyut.

Harus bagaimana lagi

Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Repeat Chorus

Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja



Faizal Tahir - Selamat Malam.

Biarkan berlalu

Semua kepedihanmu
Lelapkan matamu
Biarkan mimpi membawamu
Ke mana kau mahu
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siang kan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Biarkan berlabuh tirai kisah semalam
Yang indah itu ada padamu
Dengan setiap impian dan harapan
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Kan ku menjadi arjuna dalam mimpi-mimpimu
Kan ku panah tepat ke jiwamu atas nama cintaku
Pari-pari ku utus bawa kau ke sini lagi
Terhapus semua air mata dengan senyuman

Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
Woooo...

Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
Woooo...
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Selamat malam
Tidurlah sayangku

More lyrics: http://www.lyricsmode.com/lyrics/f/faizal_tahir/#share


MUH ft Black - Drama King.

Kali pertama aku mengenalimu

Mahu bersama mahu bersama
Raut wajahmu bersih
Meyakinkan hati ini
Aku terpaut

Semua dusta palsu
Aku tertipu
Keperibadianmu
Berubah menurut nafsu

Panggilanmu gelaranmu
Baru ku tahu

Korus
Lakon layarmu hebat
Terpukau ku melihat
Isi hati murahan
Sampai bila
Kau mahu tersesat
Tidak kau penat
Hidup penuh muslihat

Mahkotamu Raja Drama

Kau masih berpura-pura
Kata-katamu hanya propaganda
Mengejar hijau ungu
Mata kelabu
Ini bukan kau yang pernah ku kenal dulu

Panggilanmu gelaranmu
Baruku tahu

Ulang Korus

Kau bertakhta
Bagai maharaja di angkat sumpah
Lakon layarmu yang terhebat
Memukau mata melihat

Tidak kau penat
Hidup penuh muslihat

Sampai bila raja drama...


Hafiz - Nokhtah Cinta.

Ternyata semua bicaraku

Tersimpan di dalam hatiku
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran

Ternyata kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya

Korus
Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku di perlukan

Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini
Perlu untuk dirinya

Berbicara tentang cinta kita
Masih tiada noktah penghujungnya
Berbicara tentang perasaan
Simpan saja semua itu

Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan disini masih
Menanti jawapannya



Bunkface - Ekstravaganza.


Semangat baru
Perjuangan yang satu
Dan matlamat hidupku
Hanya untukmu


Tapi keadaanmu
Berikan aku
Berikan aku satu petanda
Prasangka
Aku kalah


Rasa resah jangan kau percaya
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya
Kata hatimu.. (kata hatimu)



Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..


Persepsi diri
Ada maksud sendiri
Dan propaganda ku rasa
Luar biasa


Tapi keadaanmu
Berikan aku
Berikan aku satu petanda
Prasangka
Aku kalah lagi


Rasa resah jangan kau percaya
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya
Kata hatimu.. (kata hatimu)


Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..


Ekstravaganza
Ekstravaganza
Ekstravaganza
Ekstravaganza


Rasa resah jangan kau percaya
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya
Kata hatimu


Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..
Wooo.. wooo..



Yuna - Cinta Sempurna.

Aku manusia lemah

Selalu terjatuh
Berbeda aku dari mu
Kau berdiri teguh

Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu

Lepaskanlah diriku
Kerna aku tak mampu tuk menanggung semua
Cinta sempurna
Darimu...
Darimu...

Bukan aku tak pernah
Mengerti dirimu
Ku sanjung setiap kata cinta
Kau berikan aku

Hilangkan rasa itu
Akhirkan semua
Dan bila kau sedar
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu

Lepaskanlah diriku
Kerna aku tak mampu tuk menanggung semua
Cinta sempurna
Darimu...
Darimu...

More lyrics: http://www.lyricsmode.com/lyrics/y/yuna/#share


Shahir - Kebahagiaan dalam perpisahan.

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih


Chorus

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

Ulang Chorus
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Kebahagiaan dalam perpisahan

Tomok - Berlari.
JAku yang telah merasa keliru

Aku yang tak tahu mana nak tuju
Sampai bila harus aku menjadi bisu

Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu
Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak perlu kau menyakiti


Chorus
Kini ku bebas tanpa bayangmu lagi
Bebas ‘tuk berlari
Mengejar impian aku
Yang terkunci
Walaupun tanpamu di sisi
Aku kan berlari
Teruskan berlari

Dan kini semua telah terbukti
Tanpamu ku masih ada di sini
Mengejar impian yang hampir pasti
Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu

Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak mahu kau menyakiti

Ulang Chorus
Gelap sudah menjadi terang
Pandangan semakin jauh
Jauh meninggalkan kamu
Terus ku terus berlari
Kan ku capai bintang itu

Ulang Chorus

Black - Sofea Jane.

Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
Yang tak bisa disentuh
Namun hanya boleh dipandang
Ingin sekali ku sentuh
Ingin jua ku memiliki

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti

Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri


Chorus

Andai kau tahu
Apa yang ku mahu
Mahukan dirimu ‘tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur
Ku kan menantimu hingga akhir nanti

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti

Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

Ulang Chorus 2X

Stacy - Jahat.
Aku sudah serik bercinta

Kerna asyik berakhir dengan kecewa
Tapi sejak hadirnya dia
Semua sistem kawalan kini terdedah

Kepala kata jangan gelojoh (no)
Hati pula kata pergi (go baby go)
Benarkah cinta itu buta
Kerna tak nampak apa selain dia

Korus
Aku aku
Bagaikan sudah terkena mantera cinta
Dari manakah kau datang menyerang
Diriku diriku
Yang disangka kebal
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu
Engkau engkau
Penyebab diriku terigau-igau
Kini ku terbayangkanmu hampir setiap waktu
Ku mahu ku mahu denganmu selalu
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu

Apa agaknya sudah jadi
Pada ingkar untuk tak bercinta lagi
Walaupun belum bersedia
Tapi hatiku mendesak dan menggesa

Ulang korus 2X

Jahatnya kamu
Jahatnya kamu


Hujan - Mencari Konklusi.
Belum tersimpul mati

Ikatan itu ku buka sendiri
Terus bertempiaran
Jutaan huraian
Ku takkan mengerti

Teka silang kata
Membuat parah menambah persoalannya
Aku tak pasti yang kita hadapi
Yang kita semua cari

Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diam yang bicara
Sediam bersama
Ditemani jasad kita

Kan ku cari konklusi

Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diam yang bicara
Sediam bersama
Ditemani jasad kita

Kan ku cari konklusi

Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diam yang bicara
Sediam bersama
Ditemani jasad kita

Kan ku cari konklusi

Adira - Ku Ada Kamu.
Di kala ku kehilangan
Di dalam kegelapan
Kau suluhkan sinar petunjuk
Di kala ku kesedihan
Kau ukirkan senyuman
Dengan penuh sabar memujuk

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Di kala aku tak pasti
Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa doronganmu
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu


API - Pelita.
Tak pernah sesaat daku meragui

Apa yang telah daku temui selama ini
Tak pernah sesaat daku menyesali
Apa yang telah aku nikmati
Apa ku alami
Selagi hayat dikandung badan

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Tak pernah sesaat aku mencurigai
Apa yang telah aku kecapi setakat ini
Tiba saatnya kan ku tangisi
Pada yang pergi takkan kembali
Kembali lagi
Selagi hayat dikandung badan

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Selagi jasadku belum terkubur
Selagi tubuhku belum ditimpa uzur
Pantang datuk nenek moyangku berundur

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke seluruh dunia
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke serata dunia
Seperti cahaya




Hayati dah? Pikir pikir lah balik mana lirik yang paling layak untuk di nobatkan sebagai juara AJL 25. Jangan sebab artis kau minat tak menang, terus benci Ana Rafali. Memang dia nampak macam apa je pakai baju kurung putih buat persembahan. Sebab tu, dia tak menang Anugerah Persembahan Terbaik. Memang suara dia ada lari ke sana ke mari semalam. Sebab tu jugak, dia tak menang Anugerah Vokal Terbaik.

Kepada admin tak setuju tu, saya doakan awak akan di kurniakan akal fikiran yang lebih rasional. Moga hari hari mendatang lebih ceria dan indah. AMIN!

Psst. Saya, Puan Besar Shag Yahaya, SETUJU dengan kemenangan Ana Rafali !!


Okay. Itu dia ulasan panjang dari Puan Besar Shag Yahaya. Kau ingat Dato', Tan Sri, Dr je ke boleh kasi ulasan? Puan Besar pun boleh dow! Haha. Sehingga berjumpa lagi di minggu hadapan! Haip~ Gurauan.




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

22 comments:

Biela Sapine said... BALAS

Saya setuju dengan ulasan Puan Besar Shag Yahaya tu ye, marilah menyokong. hiks

Shag said... BALAS

@Biela Sapine : Kiki. Ayuh menyokong Ana Rafali! :D

Cik Liyana said... BALAS

ala...biar jelah... bak kata ana dalam wanita hari ini... " mereka seperti tidak menghormati keputusan pihak juri yg lebih profesional "

ehh..jom join giveaway !

http://hatikuhatigetah.blogspot.com/2011/01/hati-getah-new-year-giveaway.html

mALd!EyA said... BALAS

hi shag..wah..siap ade lirik lagi..boley copy paste..winkss~*..=)

at first..dieya pon agak suprise when anna diumum sbg juara last nite..tp positively..ok wut..lgu tu pon dye wat sndr..sdap ddgr...overall..all winners deserved to get the awards~!
congratz 0Lz~

hehe...

tp mlm td cam agak bosan la (smpi t'tdo kot..haha~)

mush said... BALAS

huiii...rileksss rileksss...huhh


MUSH

syuwai said... BALAS

sepa2x pun b0leh menang.. x kisah sngat..hee

sicomot-comel said... BALAS

ana raffali kire terer la..
lgu ciptaan sendiri..
tup tup boleyh menang..
padahal artis youtube je tu..
welldone ana !:)

NOOR FATIN said... BALAS

dah rezeki dia :)

Shag said... BALAS

@Cik Liyana : tak tengok WHI. Kiki :P

Dah join! Kiki ;)

Shag said... BALAS

@mALd!EyA : Hiks. Boleh! Shag pun copy tu. Hahaha :P

Yeap! Dah rezeki. Atas usaha mereka pulak tu. Ni ada yang tak puas hati pulak. Haip!

Memang. Shag siap tgk cerita apa tah malam tadi. gelak gelak sakan smp lupa kejap AJL :P

Shag said... BALAS

@mush: Kiki. Tengah relaks neh. Sbb tu isi entri sempoi. Tak ada makian ;)

Shag said... BALAS

@syuwai : Kiki. Aah. Tapi bergantung pada lirik lagu ;)

Shag said... BALAS

@sicomot-comel : Tau tape! Orang macam ni payah nak cari. Ni baru betul2 usaha sendiri :D

Shag said... BALAS

@NOOR FATIN : Tak ada siapa sangkal! :D

Amirrah Zawani said... BALAS

kalo yea pun tak suka ana raffali menang..
tak payah lah salahkan ana raffali.. kesian dia..
juri tu kan lebih arif.. biasalah manusia, selalu tak pernah puas hati..

btw, lirik api ok jugak.. pendapat dari bukan juri.. ekeke!! :)

Shag said... BALAS

@Amirrah Zawani : Tulah pasal. Kenapa tak buat hate page utk juri? Adoi adoi.

Kan! Semua lirik macam best. Juri tak bertauliah mmg cakap semua best :P

anwar said... BALAS

rupa-rupanya ajl ni mcm anugerah lirik terbaik je la ek

Shag said... BALAS

@anwar : Lebih kurang lah :D

Miss Yaty said... BALAS

sejujurnya shag yaty tak puas hati ana raffali menagng..bukan sebab tak suke dia atau lagu dia tak best tapi bagi yaty lagu dia masih tak layak untuk jadi juara AJL...masih ada penyanyi,lirik,dan komposer yang hebat memncipta lirik dan menyanyi pada malam tu...

tapi yaty takdelah nak boikot sampai buat page cm tu kat fb....hihi :)

p/s: shag de fb ke?

Shag said... BALAS

@Miss Yaty : Mungkin M Nasir nampak kelebihan lagu tu? Kita ni kan sekadar pendengar lagu yang dah siap sempurna. Susah nak bandingkan :P

Tak ada ;)

Anonymous said... BALAS

yup... lagu die masih belum layak utk masuk ke ajl, tgk mcm dato siti, aishah n sesape lg yg bawak lagu dengan pakej, penyayi tue yg ptut... mgkin juri tak tau pilih mane yg lebih bgus,,, klu ana betul2 LAYAK, KENAPA rmai yg berbunyi... rmai yg kesal, jd pikirkan lah yer...

Shag said... BALAS

@Anonymous : Okeh. Ini tanda Cik/En Anon tak baca isi entri! Maaf, komen ini tiada kena mengena dengan isi entri. Tapi tak apa. Shag tak delete ;)

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot