23 January 2011

Perodua Alza. Aku tak kan naik dah!



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)




Salam malam pembaca!

Aku baru online untuk hari ini, hari Ahad. Seharian aku sibuk dengan aktiviti aku sebagai suri rumah sepenuh masa. Kyahhh~ Dah tu, makan tengah hari pukul 2. Ngaa~ Terus kepala aku pening. Aku tak boleh makan lambat. Huhu.

Tapi, ku bukan nak cerita pasal sakit aku. Dan, maaf sebab tak jenguk korang secara kerap di hujung minggu.

Aku online nak kasi tahu satu benda je :


AKU TAK SUKA NAIK PERODUA ALZA!


Duduk di kerusi sebelah pemandu.
kepala aku pening,
perut aku sebu,
tekak aku loya.

Duduk di kerusi belakang pemandu.
sekali lagi,
kepala aku pening,
perut aku sebu,
tekak aku loya.

Duduk di kerusi belakang sekali.
masih jugak,
kepala aku pening,
perut aku sebu,
tekak aku loya.


Mula mula ingat sebab itu kereta baru. Tapi, bila naik untuk kali ke sepuluh masih berkeadaan yang sama. Maknanya, kereta Alza akan jadi salah satu kereta yang aku tak kan naik!

Aku tidak perlu kereta mahal untuk menyelesakan aku. Cukup Perodua Kancil milik Mama yang mampu usung aku ke sana ke mari. Sayam kancil gold yang dah pudar warna nya :P

Oh ya, jangan salah sangka. Aku tiada lesen untuk memandu Kancil apatah lagi Alza. Yang pandunya Abah dengan Mama. Aku tumpang je. Kiki. Dan, kereta Alza tu milik makcik aku yang aku tak suka. Kereta keluarga aku hanya Perodua Kancil. Ya, aku tidak kaya.




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

37 comments:

Syazana Zainn said... BALAS

aik nape pulak?
kete ni tak best ke?
hihi =D

iwan_dextrous said... BALAS

tgok harge ler..hihihi

emieysandra said... BALAS

perodua alza is not for you :)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@schaze zainn : Tak best. Rasa semacam bila naik. Gerak baru sikit dah mual mual semua. Argh~ Benci!

Suka lagi naik kancil :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@iwan_dextrous : Murah lagi kancil. tapi kancil best naik :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@emieysandra : Yezza! Tak boleh lah keta gabak2 kot? Kiki :P

Woofer Storm said... BALAS

naik la unta,unta lagi best,.jimat dan tahan lebih lama..nak ikut kita tak??heheeee

apdm said... BALAS

salam

heheh..panas tu....tak pernah naik lagi alza...heheh

Miss AZ said... BALAS

mmg tak sesuai naik alza la kot..
tak kisah lah kancil pun, janji ada jugak kereta yg bawa kita jalan2.. :)

aQi + GenGkey said... BALAS

kalo ye pun x nak naek jgn le kondem kete tu..
pnt engineer perodua buat kete tu..
ish3!!!
kate2 anda akn mmpengaruhi pelanggan perodua & mengecilkan ati pemilik perodua alza..
ahax..:D

Pinky Pixie said... BALAS

xkesah la keta jenis ape. yg penting boleh buat kita selesa da ok. hehe =)

CIK TOM said... BALAS

kalau cik tom sama dgn yaty pinky...xkisah naik kereta pe...yg pntg selesa...pasni shag xyah la naik perodua alza kalau daha syik pening2...huhu...

kindergartenlibrary said... BALAS

sabar sajalah .

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Woah! Nak nak. Jom. Tak pernah lagi naik unta neh. Jap. Achie nak bawak Shag naik unta hidup ke unta keras kat funfair tu? :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sissyira : Salam ;) Tak da lah panas mana. Ini apa yg Shag rasa waktu naik kereta tu je.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Amirrah Zawani : Tulah. Yeah. Kancil forever! :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@aQi GenGkey : Erk. Kondem kah itu? Tak kot. Gua just luahkan apa yg gua rasa bile naik Alza. Tidak pulak di kondem. Gua pom pakai Kancil mana keluaran Perodua jugak ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Pinky Pixie : Yeah~ Tapi, suka lagi naik wira! Selesa habis. Sayang dah stop produce. Sobs.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@CIK TOM : Haha. Bagus! Senang lah nak angkut Cik Tom dgn Yaty p mana mana naik apa kereta pom ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@nelly : Kiki :P

Myra Jay said... BALAS

Maybe lain org lain citarasa.. Shag mungkin xselesa ngan kereta tu kot..
BTW Kancil ttp pujaan hati sbb MJ pun nek keta kancil..hehee

Ellen said... BALAS

aik...Alza ok apa dik...hehe

tiafazunia said... BALAS

cuba lah drive ! mesti xpening! ;)

Leena said... BALAS

uhuhuhu...tak penah pun naek alza...ehee~

Miss Yaty said... BALAS

kesian shag...

kalau yaty mane2 kete pun leh mabuk kalau dah jalan jauh...hihi..tapi kalau sendiri yang drive tak mabuklah...hihi :)

Cik Liyana said... BALAS

xkisah lah nak keta ape pon yunk...yg penting selesa & selamat ...

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Myra Jay : Haha. Kancil the best. Eceh. Dan dan cakap macam tu. Cuba kalau pakai Audi. Aww aww lah kan!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ellen : Orang lain okay. Shag je naik mabuk sakan. Lagi2 bila break dgn tekan minyak bila trafik hijau.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@tia : Bila Shag dah ada lesen ye Tia sayam! :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Leena : Naik lah. Pintu dia besar macam Alphard ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Miss Yaty : Aik? Statement lain dr Cik Tom. Kiki. Alaa. Dah boleh drive best lah! :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Cik Liyana : Betul betul betul, Liyana sayam! :D

Faten Rosli said... BALAS

macam itu pula ye. erm, alza 2 auto ke?
klu fatin plk,, naek keta auto dok belah blkg, mst pening.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@misz FaTiN : Manual. Yeke? Macam macam bentuk mabuk kereta kan? Hahaha :P

Miss Yaty said... BALAS

maksud cik tom tu kalau yaty duk kat seat depan..hihi..kalau duk seat belakang memang duk diam je sebab tahan nak muntah..hihi

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Miss Yaty : Oooooo. Macma tu pulak. Kekeke ;D

Anonymous said... BALAS

ko tk naik btul 2.......aq pya alza ok jeee.....siap psg bodykit...

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot