20 January 2011

Rancangan Bercakap baru di saluran Belog Grrrr.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)





Salam petang, pembaca!


Rancangan Jom Pakai Kasut Tumit Tinggi bersama Leena!
Hos : Leena
Rancangan asal : Nak heboh, gua dapat Anugerah Pengikut.

Leena : Hai Shag. Sihat?
Shag : Holla Leena! Gua sehat je. Lu confirm sihat jugak. Kalau tak, mesti lu ada kat hospital kan? Kiki.


Leena : Oh, nak guna 'gua' 'lu' eh. Okeng. Ini gaya lu kan. Gua tiru kejap. Macam mana karier lu sebagai blogger sepenuh masa, Shag?
Shag : Setakat ini bagus. Sekarang dunia belog di gemparkan dengan berita pasal dorang dorang yang melakukan aktiviti haram. Gua sokong gila si Pendekar bujang lapok tu.


Blaa blaa blaa. Temuramah sambil beramas lebih mesra hampir 50 minit.

Leena : Okay, Shag. Gua tengok lu datang show gua ni pakai heels purple. Mana lu beli? Lu memang minat sama heels ya?
Shag : Gua memang minat habis kat high heels. Malangnya, gua susah nak cari yang sesuai dengan kaki gua. Kaki gua besar, babe! Kasut tumit tinggi ni pun ada yang sponsor. Di reka khas untuk kaki gua. Tak boleh di dapati di pasaran. Kiki.


Leena : Sejak bila lu minat sama kasut tumit tinggi, Shag?
Shag : Sejak gua ikut rancangan lu ni lah, Leena. Terharu tak lu?


Leena : Terharu nak mati kot, bro! Ni lah gua nak kasi lu satu trofi. Satu sebab lu datang rancangan gua. Dua, sebab lu datang pakai heels. Tiga sebab lu buat gua terharu. Nahh trofi nya


Shag : *homakatokakuterkejutlagi* Pergh~ Gua datang pun dapat trofi ke, babe? Macam ni, tiap hari gua nak datang. Terima Kasih lah Leena! Sayang lu. Muah kanan kiri lah, babe!

TAMAT

Rancangan Persahabatan Melalui Belog

Hos : Zati
Rancangan asal : Nak heboh, gua dapat Anugerah Persahabatan.

Zati : Hai Shag. Sila duduk. Tentu penat sebab terpaksa berlari dari studio seberang jalan sana. Best jumpa Leena?
Shag : Hai Zati. Tak penat jugak lah. Gua tak lari pun. Tadi nasib baik gua punya manager cepat carikan telecopter yang Doraemon selalu pakai tu angkut gua datang sini. Best jugak lah jumpa Leena tadi. Gua dapat trofi kot dari dia. Sila jealous ya, Zati!

Zati : Ouch. Patah hati gua dengar. Lu datang naik telecopter? Mana lu dapat. Gua nak jugak, bro! Lagi sekali gua patah hati. Leena, gua nak trofi jugep!
Shag : Alaa~ Manager gua kan Nobita! Confirm dapat punyalah. Pasal trofi, gua tak nak komen.

Pot pet pot pet sampai 20 minit berlalu . . .

Zati : Okay. Rancangan gua dah nak habis. Sebelum gua tamatkan sesi kita ni, gua nak tanya lu satu benda. Lu kenal belog Zati dan Lappy?
Shag : Haik. Dah nak habis ke? Cepat gila. Hmph~ Macam kenal. Kenapa, Zati?

Zati : Gua nak lu kasi komen sikit pasal belog tu. Boleh?
Shag : Boleh je. Belog dia gua geram! Sebab comel. Lagi lagi header dia. Pergh~ Dari aku kenal blogger nama Aiz lagi aku dah tension dengan tuan punya belog tu. Mula dari situ lah aku stalk dia. Kiki. Macam mana entah dia buat belog comel. Lepas tu pengisian biasa biasa je. Mungkin sebab dia pelajar, jadi tiada masa sangat untuk kemaskini belog. Itu saja lah. Eh, baru gua perasan. Nama lu dengan nama tuan belog tu sama lah. Zati!

Zati : Pergh~ Haa, kalau nak tahu. Gua lah tuan belog Zati dan Lappy tu. Gembira tak jumpa gua? Dan sebab lu dah komen pasal belog gua. Ni ada trofi untuk lu, Shag. Terima lah!


Shag : *akudahtaklaratnakterkejut* Woah~ Ini trofi yang ke dua aku dapat hari ini. Terima Kasih, Zati! Moga persahabatan melalui belog ni terus kekal. AMIN!

TAMAT




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

24 comments:

Cikbelog said... BALAS

wowww sangat sangat tinggi kasut tu..mau sakit pinggang..hehe congrats dapat award :)

@cik_ezati said... BALAS

whoaaa...sangat kreatif hehe, btw thanx sebab sudi buat :))

pssst2, dah lame tak jenguk blog member2 sampaikan header shag pom dah berubah

Leena said... BALAS

hehehe...thanks...terharu nih..terharu nih...
okeh..pasni shag datang pakai heels hijau pulak...okeh.. =D

Miss AZ said... BALAS

tahniah atas award2 yg u dapat..
hebat cara penyampaiannya :D

Hizami Li said... BALAS

wah.
hebat gile talk show ni.
syabas2.
bile nak panggil aku pulak?
=.=

Belalang hijau Perisik said... BALAS

whoah...
bestnyer dapat award...hee...

Anis said... BALAS

haha lain dr yg lain cara shag cerita psl award. perghh laku jugak shag ni.sll kene interview n dpt award :D

nazirulhazwan~ said... BALAS

semakin emsem ea entry2 hang:P nice3

Unknown said... BALAS

wow...best siot talkshow...best giler dpt award..huhu

Aretikz said... BALAS

Piwit, haha.. mantop.. jarang2 orang dapat awrd wat mcm ni.. ahakz..

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Cikbelog : haha. tu lah pasal. Balik rumah terus rendam kaki oh! :D Terima Kasih, Cik Belog ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@zati: Bosan bila buat entri award macam biasa. 'Aku dapat award dari blaa blaa. Terima Kasih blaa blaa'. Tu yg tukar angin :P

pssst. Haa tahu pun! :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Leena : Hijau? Tunggu ada sponsor :P Sama sama, Leena! :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Amirrah Zawani : Terima Kasih, Mirra :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@..hizamirahim.. : Kan! tak rugi jejak kaki ke sini kan :P Haip~ Lu lah kena ajak gua, bro!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Belalang Hijau : Ni dah lama simpan dalam setor. Walaupun dah lama, rasa tetap best!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ninie : Ninie~ Haha. Interview tu Shag reka. Obviously. Award pulak sebab Shag paksa dorang bagi! Kahkah :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@nazirulhazwan~ : Harus~ Belajar dari Bro Naz, Bro Atik, Bro Bel. Eh. bro Belalang Hijau Perisik :P

THANKS, BRO NAZ! :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@E.d.Y : Penat tau I lari lari nak p talk show sahaja :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Aretikz : Haha. Idea datang tiba tiba. Kiki. Hasil drpd BW :D

Woofer Storm said... BALAS

tak men la gua2 ni cik shag..heheee
kasut tinggi tu teringn nak pakai pulak..hehee

ardinihumaira said... BALAS

whoaa best la segmen ni.. heh... btw.. trofi tu idaman dni. bak kasut tumit tinggi kalerpink. nak pakai amik anugerah pelajar cemerlang. smakin gemilang gtu pakai kasut tumit tinggi pink hik3 :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Alaa~ Bosan lah asek cakap kau aku. Nak guna saya kamu macam terlampau skema bagi Shag :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@ardinihumaira : Hehe. Terima Kasih atas pujian! :D

P tuntut kat Leena! ;)

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot