26 January 2011

Kucing aku hantu durian!



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)


Bukan kucing aku! :P

Salam petang Rabu, pembaca!

Korang ada kucing tak? Aku ada. Ramai~ Tapi yang duduk dalam rumah bersuka ria ada dua ekor. Paling aku sayang, tentulah Chummy Lambert, si gemok dalam rumah. Kekeke. Kat luar ada lah dalam 6 ekor. 3 ekor, keluarga Jerry Bruckheimer. 3 ekor lagi kucing terbiar. Kesian.

Hari ini, aku nak kongsi berapa duit tiap bulan yang terpaksa di labur kan untuk ke enam enam kucing tersebut. Jom kita layan~

Ikan Sardin.
Untuk kucing kucing luar rumah.

Kitorang beli ikan setiap 3 hari. Sekali beli ikan ni dalam 10 ekor. Jumlah perlu di bayar adalah RM6 tambah tambah. Kalau sebulan dan RM60.

Ikan Selar.
Untuk Jerry Bruckheimer.

Ikan ni kalau sekali beli dalam 4 atau 5 ekor. Jumlah yang perlu di bayar dalam RM9 tambah tambah. Pergh~ Mahal! Sebulan, mahu cecah RM90. Pengsan! Lepas ni, kena buang Jerry duduk luar. Kahkahkah~

Ikan Tongkol.
Kegemaran sepanjang hayat, Chummy Lambert.

Ikan ni sekali beli sekor je. Tapi sekor je pun untuk 3 hari. Kadang kadang tak sampai 3 hari dah licin. Sekor kalau saiz dia sederhana dalam RM3 tambah tambah. Kalau besar, 4 hinggit. Kalau sebulan baru RM30. Antara paling murah lah. Tapi ini untuk sekor kucing je. Yang ikan sardin tu kena kongsi 6 ekor kucing.

Ocean Fish Flavor Friskies.

Chummy lah makan paling banyak. Kalau tak ada Friskies, nasi pun tak lalu nak makan. Kalau beli Friskies lain dari Ocean Fish Flavor, tak makan. Mengada gila! Sebulan dua kali kena beli. Bukan yang besar sekali. Ni yang saiz sederhana tu. Harga satu RM12 tambah tambah. Kalau sebulan dah RM24 tambah tambah.

Pasir pembuangan besar kecik Chummy dan Jerry.

Seminggu kena beli 1 pek pasir untuk dorang. Kitorang beli yang murah je. Selalu beli Carrefour punya pasir lah. Kalau p Shah Alam, singgah TESCO beli pasir sana. Lagi murah. 1 pek pasir dalam RM7. Sebulan kena labur RM28.



Jadi, jumlah keseluruhan pelaburan kami untuk kucing sahaja adalah . . . Jap nak kira!
60 + 90 + 30 + 24 + 28 = 232

PERGH~ Tu kalau Jerry atau Chummy demam tetiba dah kena tambah lagi. Dang! Boleh pengsan aku, kalau aku bela dorang. Haha. Tak jadi lah nak bukak pusat kebajikan untuk kucing kucing terbiar. Ni baru berapa ekor kucing punya pembelanjaan. Kalau bukak pusat kebajikan tu, mahu dekat beribu kot?

Pengsan.

Psst. Chummy suka gila makan durian kot! Ada video dia dok melahap durian. Nak upload. Tapi, lembap gila nak habis -.-'



sumber gambar : Album Pak Cik Google.


Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

16 comments:

athifah saidi said... BALAS

aloo dear:)
kucing i pon hantu durian.hahaha
pelik je selera.
tak suka ikan, prefer more kt udang.
sengal~

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@athifah saidi : Gila lah. Udang~ Jangan kasi kat kucing sebab nanti badan dorang naik kurap =.='

Leena said... BALAS

ohoho...dulu leena ada kucing...10 tahun dulu la...lama kan...hehe
tp dia suka makan durian gak...pelik btol...leena sedih sebab kucing leena tu mati kena langgar kereta...sebab tu dah tak bela kucing lagi dah T____T

Cik Liyana said... BALAS

wow....kucing u mkn durian..hebat! Kucing i mkn friskies jek...huhuhu memilih..tapi skg nih i beli yg guni terus..jimat! kucing ltk kat luar rumah jek...mls nk sedia sgkar..dorang xnk...tuan lagi lah taknak layan..byk sgt kucing i...pengsan klu semua nk duk dlm sgkar..hahaha

Ezad said... BALAS

hoh... kucin makan durian.... tapi bnayak gak kos nak bagi kucing2 nie lahap ek....

Mr.IX said... BALAS

kucing i dulu suka main2 ngan hamster tp nk mati dah....huhu

bunga said... BALAS

haaa..kucing pom makan durian yek..haaa...

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Leena : Uff~ Sedih gila. Bela lah sekor. Sure indah hari hari :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Cik Liyana : Hahaha. Yang kat luar tu mmg tak letak dalam sangkar. Dorang suka merayap. keke.

Nak beli yg guni takut masuk angin. Lemau.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ezad: Tu lah pasal! Tinggi kos kot nak bela kucing.

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Mr.IX : o.o Kesian nya. P lah ubat!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@bunga: Harus~ ;D

Aretikz said... BALAS

Selalunya, aku yg macam kucing, haha.. miaww.. gaga~

Si Gadis Pipi said... BALAS

gadis takut kucing :)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Aretikz : Haha. Atik memang! ;D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Si Gadis Pipi : Shag dulu pom takut kucing. Tp sbb kawan sorang tu suka buli dgn kucing, lama lama Shag tak takut dah ;D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot