21 January 2011

Penolong Kanan Kokurikulum : Hanya 4 jam.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)


Mama dgn Abah waktu majlis konvokesyen aku!

Salam malam, pembaca!

Cikgu A : Selamat kembali ke Presint 11(1)!!! *sengih sengih
Cikgu B : Yay! Jumpa lah kita balik kan. Selamat kembali!
Cikgu C : Tahniah dapat GPK Koko!

Mama : Simpan dulu ucapan korang tu. *kenyit mata yang penuh makna

Ibu pelajar 1 : Cikgu, betul ke cikgu di naikkan pangkat jadi GPK? Anak saya nanti macam mana? Siapa nak ajar dia?
Ibu pelajar 2 : Cikgu. Anak saya dah suka kat cikgu. Macam mana lah UPSR dia nanti. Cikgu dah pindah *sobs sobs

Mama : Ada cikgu bakal ganti saya. Lebih baik. InsyaAllah.


Tak paham dialog di atas? Dialog tu terhasil dari berita di entri semalam : Penolong Kanan Kokurikulum. Oh Tidak! 

Balik tadi, muka mama ceria. Aku tanya, Mama cakap pukul 2 petang ada meeting dengan Timbalan Pengarah JPM. Takkan lah pasal ada meeting terus ceria. Tak apa lah. Tunggu jam 2.

Dari jam 2 Mama call TP nak confirm meeting. Jam 3. Mama terus jerit. Yes yes Marco. Aku pelik. Tanya mama, 

Aku : Apahal?
Mama : Tadi Timbalan yang angkat. Dia cakap permohonan Mama lulus. Yes! Jadi tak ada meeting!

Aku : *blur

Lepas beberapa jam, baru aku tahu. Pagi tadi Mama jumpa Timbalan Pengarah JPM [TP] dan hantar surat penolakan perlantikan GPK tu. Keputusan TP kata lepas solat Jumaat baru boleh bagi. Cehh. Tak bagi tahu aku pun. Tahu tahu Mama dah jadi Cikgu biasa semula =.='

Korang tahu! Punyalah gembira Mama hari ni sampai bawak aku adik beradik makan kat Alamanda. Lepas tu, siap masak malam ni! Haha. Lepas satu hari tak ada mood, Mama kembali ceria. Terima Kasih kepada TP sebab terima surat penolakan Mama!

Korang tahu apa Mama cakap kat TP pagi tadi? Mula mula Mama cakap Mama tak nak. Bila asyik kena nasihat supaya jangan tolak, terus Mama bisik kat TP, 'Terus terang saya cakap. Tak pernah tertulis dalam diari saya nak jadi GPK atau Guru Besar ni. Tak pernah sekali pun terlintas.'

Jadi, baru 4 jam Mama merasa hidup sebagai GPK Koko, Mama kembali menjadi Cikgu biasa. Hahahaha.



Psst. Bukan tak bersyukur atas rezeki yang Allah bagi tu. Cuma, hidup rasa lebih bahagia bila jadi Cikgu biasa.




Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

24 comments:

Cik_Shiqah said... BALAS

wahhh takpelah jdi cikgu ajar2 org lagi syiokk kot. hehe bdk nih ckp mcm pnh jdi cikgu lak. ngeh3 :D

Anonymous said... BALAS

sukenye Moy. :D saya pun suke jugak, tapi yang bab dapat makan banyak je lah HAHAHA. XD

semoge Mak Moy terus berjaye dalam kerjayanye, amin. :)

Rara Farah said... BALAS

jadik cikgu biasa pon ok...tak terikat dengan banyak perkara..paling bagus masa tuh takkan mencemburui kite..hehehe

秋 ツ said... BALAS

hihik~ suker sgt shag yer! hahahaa lucu~

Woofer Storm said... BALAS

bukan apa,timbaln tu dah sy gertak..suh dia luluskan pemohann ibu shag,kalau tak dia pulak sy berhentikan..heheee thniah gak la,hehee boleh macam tu ea??

Ateynmohd said... BALAS

wahhh..bukan maen gumbira lagi mama shag yee ? hehehe :)

muas said... BALAS

waah,.bagusla mama shag,.xkejar pangkat,.good2! kem salam yer,.=)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Cik_Shiqah : Mmg lagi siok jadi cikgu biasa dari PK ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Rossarina™ : Haha. Cehh! Makan je Arina neh. Tapi tak gemok2 =.='

Terima Kasih Arina sayam ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Rara Farah : Aah kan Rara! orang pun tak ramai sgt nak cemburu dan dengki dgn kita ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Miss dorayAki : Suka gila Shag! :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Woofer Storm : Hahaha. Ohh. Bagus lah Achie neh! Lain kali mintak tolong Achie jela macam neh! Tengkiu sayam. Muah~ :P

Terima Kasih, Achie!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ateynmohd : Satu keluarga gembira kot! :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@muas: Yeap! Bangga dgn Mama jugep! Kalau Mama gila pangkat dah jadi Guru Besar pom skrg :P

Faten Rosli said... BALAS

cikgu biasa lg best dr GPK.. betol x?.. nnt ada banyak masa dgn anak2 di rumah.. fatin ckp mcm pnh jd cikgu je..hehe.. ^_^

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@misz FaTiN : Aah! Betul betul betul, Fatin! yg tak pernah jadi cikgu pom boleh tahu rutin GPK dgn Cikgu biasa ;)

Unknown said... BALAS

4 jam je...bagus la..buat pe pening2kan kepala buat keje GPK yang berlambak tu...cikgu biasa pun dah cukup banyak keje...inikan pula jawatan lebih tinggi

Ellen said... BALAS

Happy kan dik , kalo tengok orang yang kita sayang gembira..lebih lagi kalo dapat habuan dari kegembiraan itu..hehe

Unknown said... BALAS

huuu
hanya org yg jadik ckgu leh bezakan jdik ckgu biasa or GPK or GB yg plg best..
letih wooo pegang bhg pentadbiran...:D

shaggy bushuk sayanggg
sory kak dila lame tak BW..
kak dila busy cket layan byk event herbalife :)
nih bru nk stat BW kat page adik kak dla sayangg..:D
mwah3!

tahniah kat ibu shaggy sbb dpt tolak keje tuh...
sbb org ppd mmg salu akan ugut2 punyelah nk bg naik pgkat..huu

sayang shaggy!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@E.d.Y : Haha. Hari Jumaat kan sekejap je waktu sekolah. Hehe. Tu lah pasal. Seksa jiwa raga je kerja banyak nak mati :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ellen : Haa. Dapat habuan tu yg paling best! :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@luvYOU : Shag pom dapat bezakan. Kita kan pernah jadi student. Kiki.

Shag pom bukan kerap sgt BW Kak Dilla sayam~

Sayam Kak Dilla jugep! Muah kanan kiri ;)

Cik Tqah said... BALAS

owh.. jadinye mama shag xnek pangkat ek..kalo nek pangkat kene tuka skola ke shag?

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Cik Tqah : Aah. Tak jadi naik pangkat sebab Mama dah tolak ;) Kalau kena jadi GPK gak, Mama kena tukar sekolah Presint 11(1).

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot