05 January 2011

Ais Krim Goreng !!



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)


Gambar blurr hasil tangan Adeq Pendek!
Pashmina RM2, Inner RM3.50


Salam pagi Rabu, pembaca!

Aku nak cerita pasal malam semalam. Lepas jejalan p sambut Hari Jadi ke-9 Nur Syahiezy Putri, aku balik buat ais krim goreng. Sebab aku dapat resepi ais krim goreng dari Kak Dilla masam. Semangat gila aku pergi beli ais krim dengan roti Gardenia, korang! Haha.

Tak sempat nak salin apa apa dah. Balik terus lenyek roti. Aku tak berapa ingat resepi Kak Dilla, jadi aku main hentam ajelah. Janji ada ais krim ada roti lepas tu goreng!

Tengah syok goreng roti ais krim tu, tetiba roti bocor. Sakan je ais krim keluar. Adoi adoi. Terus aku angkat, bising satu rumah. Ais krim goreng bocor!!! Haha. Entah apa apa anak dara paling tua dalam rumah ni semalam. Adoi adoi.

Dan, aku terlupa Kak Dilla ada highlight satu kenyataan dalam resepi dia. Meh aku highlight kat sini kenyataan yang aku lupa lalu buat ais krim goreng aku tak menjadi.

Korang perlu simpan roti eskrem nih semalaman dalam peti sejuk dlu di bahagian chiller iaitu bahagian ais. Kalau harinih korang buat, esok baru korang boleh makan :)
Sabar ye kawan-kawan ^_^

Okay. Bagus sangat lah tak ingat bahagian ni. Tak sedar diri. Rumah tak ada peti ais nak buat ais krim goreng. Aiyayai. Untuk pengetahuan semua, peti ais kat rumah dah rosak dan tidak boleh di gunakan hampir 2 bulan. Nak beli baru. Tapi, Seng Heng ke apa apa nama tah, masih tak beri jawapan lagi. Dua kali kot Mama dengan Abah buat lain pembelian kat Seng Heng tu. Argh~

Kak Dilla. Shag nak !! Kak Dilla tolong buatkan! Eh eh? Sambil kenyit mata manja ;D





Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

24 comments:

No name said... BALAS

boleh erk? pakai roti gardenia.. huhuhu mcm sedap jer.. salau mkn kt mamak jer.. ice cream goreng nie.. hehehe...

Lydia Miza said... BALAS

sedapp tapi mmg kena simpan at least 4 jam..br leh goreng..haha.

Sallehudin Said said... BALAS

Sedapnya !
hehe ..

Shag anda di TAG di blog den ..
Amek ye !!

combi said... BALAS

nk jgk ice cream goreng ! =D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Lizzie Yasmin : Boleh je! Haha. Shag pun baru tahu :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Lydia Miza(Aidyl Azim) : Shag tak tahu. Lupa resepi semalam. LOL~

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Sallehudin Said : Tak sedap sgt semalam Shag buat. Sbb tak jadi =.="

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@combi: Jom buat! :D

Bungasunti-Maternityandnursing said... BALAS

wahh..nk sikit :)

CahayaCintaIlahi said... BALAS

wah sedapnyeeee
terlIuQ lak
nak skt bule? hehe

Un Phat Lee said... BALAS

rase macam nak try buat.luar rumah ni sejuk.boleh ganti peti ais.ehe..

MollyAhmad said... BALAS

hahahaha. kene dende watkan utk aku roti goreng aku balik raye cine nanti!!! :D *sambil wat muke lagi comel~*

AinSayang said... BALAS

haha moyy ain penah tryy!! buat masa cuti..
excited gile.. haha pastu besar mcm bola sbb lapis byk2 takut bocor hahaha... nyum2..

Mohd Hazwan said... BALAS

tak pernah lak try makan ais krim goreng...
kena try lepas ni

Muhammad said... BALAS

huhuhu..ice krim goraeng...kreatif..

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@miss fatihah : Tak jadi =.=

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@CahayaCintaIlahi : Adoi. Shag punya tak jadi. Haha. Kalau jadi best lah share :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Phat Lee : LOL~ Boleh pulak? best ahh lagu tu, bro!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@MollyAhmad : Muahahaha! Pinjam freezer kau! *buat muka berganda ganda comel dari kau*

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ain Abia : Haha.Tak muak ke kalau lapis banyak banyak Ain?

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@HAZWAN17 : Harus try kot!! Cube masak sendiri. Syok~

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Matika : Sangat kreatif dan sedap! :D

Ateynmohd said... BALAS

ais krim gorengggg ! my faveret !!!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Ateynmohd : Yeke? Shag tak pernah makan eskem goreng. Sedihnya! =.=

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot