09 January 2011

Facebook akan di tutup. Yay!!



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Salam malam, pembaca! Moga esok pagi semua tidak bermalasan ke kerja ;)

Heyy, korang tahu tak laman sosial yang memang sial yang famous itu akan di tutup? Alaa, Facebook tu atau dalam bahasa Melayu nya, Bukumuka. Korang mesti tahu dah kan? Sana sini ada cerita pasal berita tu. Aku pun dah tahu. Pagi tadi! Aku tahu dari belog Abang Nazirul Hazwan. Dan dan kau panggil dia abang kan? Kiki :P


Itu dia, Mark Iceberg. Okay, nama belakang dia aku tak tahu nak eja. Malas nak copy dan paste jugak! Nanti kena adjust font dan saiz apa suma. Leceh~

Apa yang dengar, Mark cakap, dia dah benci dengan pengguna Facebook yang mengada ngada kat sana sini. Dok buat page khas untuk membenci seseorang. Contoh tak payah aku cakap kot. Mesti korang tahu punya! Lepas tu, pasal Facebook dah berapa ribu orang bercerai! Damn damn. Itu carutan dari mulut berbau Mark Iceberg.

Dengan itu, Mark Iceberg amat rasa tertekan. Tujuan laman sosial yang sial itu di cipta adalah untuk menghubung kan orang bukannya memecah kan orang. Untuk cerita lanjut, boleh ke sini : Weekly World News.

Komen Puan Besar Shag Yahaya mengenai isu ini :
Saya memang sokong gila Mark Iceberg ni nak tutup akaun dia. Bila baca kat belog Encik Nazirul Hazwan pasal berita ni, saya lompat keriangan sorang sorang kat rumah. Saya memang excited gila atas berita tu sampai saya jerit satu rumah baca berita ni. Ini kerana, Facebook telah merosakkan akhlak ramai anak muda zaman sekarang.

Alaa. Mark Iceberg tu merajuk poyo poyo je. Tahun lepas punya income dari Facebook ni berjuta kot! Takkan lah dia bodoh tambah bengap nak mati sanggup nak tutup laman sial ni. Eh, laman sosial ni. Kan? Sata rasa 14 March jam 1159 malam, Mark Iceberg akan announce dia tak jadi tutup laman sial tu. Sekali lagi, eh. Laman sosial. Sama samalah kita tunggu 15 March nanti untuk dengar kata putus Mark Iceberg. Okay?



Mark, maaf sebab aku tak tahu nama penuh kau! Susah sangat sapa suruh. Bye~



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

16 comments:

Prettyvrach said... BALAS

iye ke?wihihihi..xdpt r ML beli brg on9 lg.hihihi

Unknown said... BALAS

walaupun iris ader akaun FB tp rasenyer bgs gak laman sial ooppss sosial ni ditutup kot itu lebey baik ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@miszlullaby : Tulah pasal kan! Shag dah amik semua contact number. Nak order sms je. Hahaha :P

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@iris: Ops! Kikiki :P Yeah. Sangat baik. Tapi, kesian kat mereka2 yang mencari rezeki kat situ.

MollyAhmad said... BALAS

oh. this is bad news for lolly!!!

Leena said... BALAS

tak tau nak kata mcm mana...
nak percaya ke tak...percaya ka tak..tak percaya ke...ke tak percaya...ke percaya tak...hurm~

aJa said... BALAS

hehe...sokong2 mark..
xde fb pon xpe..kan3...
jnji ade blog..hik2..

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@MollyAhmad : Aku rasa itu helah je! :D

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Leena : Percayalah ia nya satu helah! ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@aJa : Yeah. Hidup belog! :D

Anonymous said... BALAS

mark suckerberg arh!
lol

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Rogayah Suparman : Nama dia ada ayat carutan sebab tu Shag tak nak taruk :P

Miss AZ said... BALAS

tipu je ni..
tp kalo tutup betul pun i tak kisah..
tak aktif pun fb.. aktif blog je :)

adibah said... BALAS

nk tutup time birthday sy plak tu...agk2 la mark oiiii....

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Amirrah Zawani : Tak tahu. Semua berita tiada kesahihannya ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@adibah : Hadiah hari jadi paling spesel jadinya nanti! :D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot