13 November 2010

Kerana ikan pari, aku merana!



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Salam jam dua pagi, pembaca!

Ni aku nak buat aduan polis gedik kat sini. Nak nangis pun ada. Sambil garu garu tangan dan badan dan muka. Urgh.

Petang tadi, maksud nya petang semalam [Jumaat], aku ada beli kuah asam pedas ikan pari. Sebab, nak makan lah tak kan nak buat mandi pulak kan. Hikhik. Aku ni memang tahu aku ni alah pada makanan laut. Kalau aku salah makan, badan aku akan naik gatal gatal. Bukan setakat badan tetapi, muka. Selalunya, muka lah tempat paling famous sekali bila makanan laut nak tunjuk taring nya. Timbul lah jerawat masak sane sini.

Tapi, tadi aku tak sangka boleh jadi sampai macam ni punya teruk. Aku tak makan ikan, hanya KUAH! Satu badan aku, dari kepala ke kaki penuh dengan ruam merah yang gatal tak henti! Cuba bayangkan kalau aku makan ikan pari sekali. Apa jadi agaknya. Nauzubillah.

UPDATE 23 April 2012


Jadi sekarang, aku tengah merana nak kemas belog dan jalan jalan ke belog lain. Gatal beb! Dengan nak taip, dengan nak garu lagi. Merana merana.

Dengan ini, secara rasminya aku BANNED SEAFOOD dari makanan harian aku. Takut aku kalau jadi lagi buruk. Argh!



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

4 comments:

Tok Esah said... BALAS

hheheehe, tak leh makan seafood yer..

alhamdulillah, tok okey jer lagi..

lain kali hati2 yer.. semoga cepat sembuh!!

♥ Roshazzy Shag ♥ said... BALAS

@Tok Esah : Aah. Dari dulu lagi tak boleh. Pantang dah. Tapi, pantang jumpa :P

Thanks Tok! ;)

Shino said... BALAS

alahai..bru nk blanje mkn seafood...seafood je yea...2 je mmpu..hehehe...

♥ Roshazzy Shag ♥ said... BALAS

@Shino : Haa. Jom jom. Kalau ada orang dah belanja, secara automatik nya Shag boleh makan seafood! Woah~

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot