14 November 2010

Terjah Followers : Tok Esah.



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



Salam satu paggi, pembaca!

Ayuh kita tengok siapa pengikut aku yang telah di terjah khas untuk segmen Terjah Followers aku ni. Godek godek godek. Aku teringat hutang aku kat atuk ni. Jadi, aku lompat follower ke-4 atau ke-5 aku. Mari ikut aku terjah belog kepunyaan Tok Esah kesayangan ramai. Yeke Tok? Aku main tambah je ni. Hakhak.

Kita nak cerita pasal benda buruk dulu ke, benda baik? Orang tua tua selalu cakap, mulakan dengan benda baik dahulu. Jadi, aku nak siapkan senjata bodek aku kejap.

Belog Tok Esah ni simpla simple aja dengan bertemakan warna tanah cokelat. Laju jugak lah laptop aku yang sedia lembap ni nak load page belog beliau. Tak payah aku dok memaki kelambatan aku untuk sampai ke destinasi sambil makan roti cicah dengan milo panas. Nomm nomm~ Yang paling sentap best adalah, dalam setiap entri beliau, Tok Esah akan selitkan nasihat nasihat serta kata kata semangat. 

Mungkin ramai yang tak sedar sebab beliau amat bersahaja dalam menyampaikan nya. Kadang kadang ada jugak berita yang panas. Berita yang aku susah nak dapat dari belog lain. Itu lah istimewanya belog milik Tok Esah aku ni. Ahak.

Okay, sekarang aku nak Tok Esah sediakan payung terjun sebelum terjun KLCC. Kelemahan belog itu hanya pada widgets yang melekap di belog beliau. Kesilapan pertama beliau adalah kedudukan Shout Box. Mungkin trick dia tampal Shout Box di separuh jalan belog. Tapi, aku rasa lebih sesuai kalau Shout Box tu di gam kat dinding paling atas. Senang sikit orang nak tinggalkan jejak.

Agak mengambil masa kalau kena turun bawah. Kalau otai singgah nak tinggalkan jejak kan payah. Dia kan otai mesti ada berjuta blogger dia nak jenguk. Jadi, nak cepat. Lagi satu, kalau setiap widgets pengisian nya panjang, boleh lah buat Scroll Down atau Drop Down Menu.

Itu sahaja dari aku pasal belog Tok Esah. Err, sebenarnya points untuk kelemahan tu orang lain boleh ambil iktibar jugak. Hiks.

Tok Esah, jangan terasa sangat. Ini hanya pandangan Shag sebagai blogger poyo tahap Dewi Dewi. Haha. Orang pernah jugak kompelin macam macam pasal belog lama aku. Jadi, ini masa untuk kongsi pengajaran ;)


psst. Ambil yang keruh buang yang jernih. Tak ada guna simpan yang keruh kot? Chill!



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

4 comments:

Tok Esah said... BALAS

lar, shag ade buat entry ni tuk tok yer.. heheheh

okey shag!!!! TQ yer tefgur tok.. sama2 lah menegur yer... trimas!!!!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Tok Esah : Alaa. Tok baru perasan ke. Ni mesti sebab busy dgn orang lain. Muahaha.

Tok tak tegur pun belog Shag. Hesh.

Sama sama, Tok!

Tok Esah said... BALAS

hahaha, bukan busy dgn orang lain, tapi shag post tengah2 pagi.. tak perasan.. hehehe TQ shag yer.. tok dah review blog shag tu...

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Tok Esah : Haha. Inilah yang di namakan sebagai Auto Post :P Bila idea datang selonggok, Shag buat jadi Auto Post je. Tak da lah orang tgk tiap minit update je. Hik.

Thanks, Tok!

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot