02 December 2010

Surat Rayuan sudah siap!



Bismillah ir-Rahman ir-Rahim
Assalamualaikum, sayam ku semua !
Sebelum baca entri, meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)



UPDATE 23 April 2012


Salam malam, pembaca!

Ingat lagi entri sebelum? Pasal aku pergi Shah Alam, waktu balik ada Motor Hantu ikut aku balik. Haa, yang itu lah. Aku pergi Shah Alam, tanya pasal rayuan macam mana nak buat. Dia suruh aku buat surat rayuan yang rasmi.

Jadi, aku dah siap kan! Setelah sekian lama tak taip surat rasmi dalam Bahasa Melayu, tergagap gagap ter-blur kejap aku nak fikir ayat yang sesuai. Asik rujuk pada kamus bergerak dalam rumah untuk terjemahkan dalam Bahasa Melayu. Nampak sangat Melayu curang aku ni. Hahaha.

Dengan pertolongan dari Pak Cik Google yang banyak kasi aku contoh surat rasmi. Juga pertolongan dari Mama yang bising membebel suruh aku buat dengan betul. Err, pertolongan ke kalau tahu bising je. Mama lagi failed bab Bahasa Melayu ni. Kiki.

Akhirnya, selepas satu jam mengadap Microsoft Word, aku berjaya siapkan surat rayuan yang simple. Esok nak hantar! Harap dapat!



bising : rasa nak demam. cuti macam tak cuti je.



Dah habis baca entri ?
Meh kasi aku hadiah sikit - HANYA SATU KLIK !
Terima Kasih ;)
=============================================================================
Ya Allah, ampuni aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, berilah aku petunjuk, sihatkan aku, dan maafkan aku)
=============================================================================

10 comments:

sufiyyah zulkifli said... BALAS

amin!
do'a byk2. hujan2 ni. insya Allah makbul! :) amin312x!

juju juya said... BALAS

insyaallah..
juya doakn shag pat k...
jgn rsaw...doa manyak2 k dear..

Cikgu Zahora said... BALAS

ni rayuan nak msuk U ke??
sy pun kena reject gak xpt msuk uitm..

H.A said... BALAS

gud luck taw shag..pray for your success :)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@sufiyyah zulkifli : Thanks, Kak Piya ;) Amin!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@juju juya : Thanks, Juya! Kiki. Comel lah, Juya! Kiki. Suka sebut, Juya! Hehe :P

baik!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Anak Gemilang : Aah! Jom sama sama kita merayu kat UiTM ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@FeeZ~Hafizah~cucuatokaji : Thanks, Feez ;)

Sallehudin Said said... BALAS

gud luck !!

Puan Besar Shag Yahaya said... BALAS

@Sallehudin Said : Terima Kasih :D

 

Template Design by Puan Besar Shag Yahaya
(c)Copyright reserved by Shag Comot